Friday, September 29, 2006

Kenyataan Media



Abd Zarin bin Mohd Yasin

Presiden UMNO Abdullah Ahmad Badawi dalam Mesyuarat Ahli Majlis Tertinggi UMNO hari ini, 29hb September 2006 telah memecat saya dari menjadi ahli UMNO atas dakwaan bahawa saya telah melanggar peruntukan Fasal 20.8 Perlembagaan UMNO dibaca bersama Perkara 1 Tata Etika ahli UMNO iaitu berkelakuan dengan tujuan menjejaskan kedudukan parti UMNO di dalam kerajaan selain menjatuhkan imej dan nama baik parti.

Saya telah dihadapkan kepada Lembaga Disiplin UMNO pada 4hb September 2006 atas 22 pertuduhan yang berkisar kepada tulisan saya yang menyentuh Abdullah Ahmad Badawi dalam blog "Sang Kelembai". Lembaga Disiplin UMNO telah bersetuju untuk mengambil tindakan agar saya dibebaskan tetapi tidak dilepaskan dari tuduhan disiplin, dan saya memberi surat aku janji supaya tidak lagi menulis perkara - perkara yang menyentuh serangan peribadi Abdullah Ahmad Badawi sebaliknya menulis bentuk kritikan kepada perkara - perkara dasar atau pandangan yang boleh membantu parti. Surat "aku janji" itu telah saya serahkan kepada Lembaga Disiplin tersebut.

Sungguhpun demikian pada bulan Ramadhan yang mubarak ini, Abdullah Ahmad Badawi telah mengumumkan pemecatan saya sebagai ahli UMNO dengan berselindung atas alasan bahawa ahli Majlis Tertinggi UMNO sebulat suara bersetuju dengan dengan keputusan pemecatan tersebut. Saya menerima pemecatan tersebut dengan terbuka dan menganggap bahawa pemecatan ini adalah satu rahmat bagi saya dari terus menyokong organisasi yang dipimpin oleh seorang Presiden yang bagi saya cenderung kepada sifat - sifat seorang "munafik"

Pemecatan itu memberi saya ruang untuk bebas dari ikatan Perlembagan UMNO bentuk baru, yang menyekat ruang untuk mengkritik dan menegur pemimpin, satu perkara yang berlawanan dengan prinsip Islam Hadhari. Ini membuktikan teguran saya bahawa konsep Islam Hadhari yang dibawa oleh Perdana Menteri kita hanya - Islam ada had dan ada hari.

Pemecatan saya juga membuktikan bahawa pemimpin UMNO tidak boleh dikritik atau ditegur dan perbuatan mengkritik kepimpinan khususnya dalam konteks ini "mengkritik Perdana Menteri " merupakan satu dosa besar dalam parti. Pemecatan ini tidak melunturkan sokongan saya terhadap UMNO kerana bagi saya, sokongan setelah saya dipecat menunjukkan komitment saya terhadap perjuangan agenda - agenda UMNO dan sokongan ini bukan sokongan yang mempunyai niat - niat perolehan tertentu. Kita tidak sepatutnya hadir dalam menyokong parti hanya untuk menuntut balasan dari parti untuk kepentingan diri sendiri tetapi kita hadir menyokong kerana kita percaya kepada idealisma dan perjuangan UMNO yang selama ini relevan untuk agama, bangsa dan negara.

Ini adalah kali kedua saya dipecat sebagai ahli UMNO dalam perkara yang sama, iaitu menegur pemimpin UMNO. Pada tahun 1996, kerana menulis berapa surat terbuka kepada Dr Mahathir Mohamed dan Anwar Ibrahim saya dipecat oleh Majlis Tertinggi UMNO dan diterima semula dalam UMNO selepas Anwar Ibrahim dipecat oleh Majlis Tertinggi UMNO pada tahun 1998.

Pemecatan ini bagi saya telah membuka ruang yang lebih luas sama ada untuk menulis, hadir dalam mana - mana majlis yang berjuang untuk membongkar pembohongan Abdullah Ahmad Badawi dan jika saya terlibat dalam mana-mana ceramah termasuk ceramah Parti Pembangkang selepas ini, ia lebih merupakan perjuangan saya bagi menghidari rakyat dari ditipu oleh Abdullah Ahmad Badawi. Saya komited untuk memastikan beliau meletakan jawatan atau disingkirkan sebagai Perdana Menteri secara demokrasi dalam pilihanraya yang akan datang. Penyingkirkan seorang Perdana Menteri bukan perkara baru. Ini pernah berlaku dalam pilihanraya 1969. Semua rakyat berbilang kaum dalam menunjukkan protes mereka, telah memberi undi kepada pembangkang sehingga memperolehi banyak kerusi Dewan Negeri dan seterusnya menguasai Pulau Pinang dan Pas kekal di Kelantan. Tindakan rakyat ini juga mengoncang kedudukan Perak dan Selangor. Begitu juga ditahun 1999, apabila seluruh rakyat Terengganu telah mengundi Pas kerana mahu menyingkirkan Wan Mokhtar Ahmad. Tidak mustahil pada pilihararaya yang akan datang rakyat Malaysia terdiri dari Melayu, China,India dan etnik lain akan mengundi parti pembangkang kerana mahu menyingkiran Abdullah Ahmad Badawi.

Saya tidak akan merayu atas keputusan tersebut dan akan hanya memohon menyertai semula UMNO setelah Abdullah Ahmad Badawi sudah tidak menjadi Presiden UMNO. Saya ingin membawa kepada satu peristiwa Saidina Ali yang tidak membunuh musuh perangnya sungguhpun musuh tersebut telah meludah kemukanya. Bila ditanya kenapa beliau tidak membunuh musuh tersebut, beliau menjawab, "bahawa aku berperang menentang musuh Allah dan aku takut kehilangan pahala kerana membunuh dia yang telah meludahku" dan sikap ini saya jadikan landasan perjuangan saya untuk terus membongkar kemunifikan pemimpin yang memperalatkan Islam.

Kepada semua ahli Majli Tertinggi UMNO, saya mengucapkan ribuan terima kasih kerana sebulat suara bersetuju memecat saya dari menjadi ahli UMNO. Saya yakin ahli Majlis Tertinggi UMNO tahu dengan beradanya saya diluar UMNO, ini pasti akan memudahkan saya bergerak untuk menyegerakan kejatuhan Abdullah Ahmad Badawi. Saya komited dan tidak akan menghampakan harapan itu. Doakan saya berjaya dalam usaha ini. Saya mengungkap perutusan kemerdekaan tempoh hari :

"APA ERTI KEMERDEKAAN, JIKA TIDAK ADA KEBEBASAN. APA ERTI KEBEBASAN , JIKA TIDAK ADA PERJUANGAN. APA ERTI PERJUANGAN. JIKA TIADA PENGORBANAN. APA ERTI PENGORBANAN, JIKA TIDAK ADA KEBERANIAN. APA ERTI KEBERANIAN, JIKA TIDAK ADA KEMATIAN... dan saya sanggup mati dari berketuakan seorang Presiden Parti yang Munafik.
Sekian Terima Kasih
Senarai imbasan kertas pertuduhan boleh dilihat dalam laman www.umno-reform.com

Kenyataan media ini juga boleh di baca dalam laman ini. Klik sini
Imbasan kertas pertuduhan klik sini
Surat jawapan balas En Zahrin klik sini

178 comments:

anak jati sungai way said...

Saudara Abd Zarin,

Saya sebagai ahli dan bekas pemimpin UMNO peringkat bawahan amat kecewa di atas pemecatan saudara dari parti yang saya rasa ianya bertujuan utk 'mendiamkan mulut'serta sebagai amaran tidak langsung kpd yg lain agar tidak megkritik 'raja2 dan pope2' yg berada di atas 'singgahsana MT'.
Bagi saya,amaran yg cuba disampaikan adalah ;
1. JANGAN ada sesiapapun di kalangan ahli marhaen peringkat bawahan (yg bermati2an setiap kali PRU)yg berani mengkritik raja2 @ pope2(terutama POPE BESAR DAN ANAK MENANTU).
2. JANGAN persoalkan arahan pemimpin.Semua mesti kata "SAYA SOKONG!!"(Walaupun tak tahu apa yg pemimpin itu merepek!!)
3. JANGAN dengar cakap bekas pemimpin sebab beliau umpama 'iblis'dan 'beruk'.(walhal tangannya yg kau cium setiap kali bersua!!)
Ketahuilah,saudara tidak akan bersendirian dalam hal ini dan saya amat yakin ramai ahli UMNO yg masih waras dan tidak mudah diperbodohkan akan memastikan apa yg saudara dan TDM perjuangkan akan terlaksana ,insyaAllah!.
Buat 'raja2'dan 'pope2',ingatlah
kalau tidak kerana ahli2 di bawah anda takkan merasa berada di 'singgahsana' dan kerana ahli2 bawahan jugalah yg akan pastikan anda TERSUNGKUR!!

p/s :Apa khabar Tan Sri Md Taib,banyak dapat projek dari pope besar?

dalamkotak said...

Pak Zarin. Kami bersamamu....

Anonymous said...

Pak Sang Kelembai,

Berada diluar lagi aman....

The Truth said...

Saudara Abd Zarin

Anda benar2 pejuang yg sejati, Badawi memang pemimpin munafik tersohor abad milinium ini sebaris seorang lagi munafik anwar ibrahim. Teruskan perjuangan anda dan majoriti rakyat sebenarnya sependapat dgn anda..badawi hanya menghitung hari2 terakhirnya.

Anonymous said...

saya bukan ahli politik, tapi ada juga mengikuti sikit sikit hal politik. Kalau ikut kata PM semalam bahawa kenaikan gaji orang awam akan bertambahnya perbelanjaan kerajaan termasuk pencen. Maka tak dipertimbangkan. Lepas tu katanya sebab untuk pembangunan. Dari sini jelas menunjukkan bahawa rakyat jadi susah apa yang bolih dibuat asalkan dunia dapat tengok pembangunan maju diMalaysia. Perlu diingat bahawa duit tersebut adalah duit rakyat. Maka rakyat termiskin hendaklah sedar dari mimpi.

Anonymous said...

Saudara Abd Zarin,

Saya sendiri tidak pasti sama ada untuk mengucapkan simpati atau tahniah diatas penyingkiran saudara dari menjadi ahli UMNO oleh Presiden (Munaf..?)dan ahli-ahli MT parti.Tetapi apa yang pasti,seperti apa yang saudara sendiri akui,saudara akan lebih bebas untuk mengutarakan peranan yang saudara boleh lakukan tanpa ada ikatan bola besi dikaki saudara dengan komitment sebagai seorang ahli parti...malangnya dimana kapitan kapal membawa kapal kelubuk pusingan air,menghancurkan kapal dan kandungan2nya...

Saya akui yang saya bukanlah seorang ahli parti UMNO,tetapi saya bolehlah dianggap sebagai seorang SILENT,STRONG penyokong idealisma UMNO.Tetapi bila saja kapitan nya sendiri pada masa ini sudah banyak terbabas dari idealimanya,saya sendiri pun terpaksa memikirkan tentang pengubahsuaian pegangan saya tentang bentuk sokongan saya selama ini.

Kepada Saudara Abd Zarin,saya ingin mengucapkan selamat didalam perjuangan Saudara seterusnya....

Selamat Berpuasa.....

Wassalam

Anonymous said...

Kami UMNO Titiwangsa menyokong sepenuhnya Saudara Abd Zarin !!!!!

Anonymous said...

sesungguhnya UMNO semakin menuju kehaprakan dan menunjukan keruntuhan moral para pemimpin UMNO yang sebenarnya.

Anonymous said...

Kawan kawan daripada UMNO Bukit Bintang turut menzahirkan rasa marah terhadap keputusan MT.Menurut mereka MT telah menunjukan ketidak matangan dalam berpolitik dan diibaratkan pukul anak sindir menantu.Dalam hal ini MT sebenarnya marah kepada Tun

dexs said...

saudara abd zarin ,

setiap yg berlaku ada hikmahnya , semoga apa yg berlaku membuatkan saudara lebih berazam & kuat lagi untuk menentang kehaprakan pemimpin2 UMNO skrg , percaya lah rakyat pun ramai yg dah BOSAN melihat gelagat mereka ini ...

selamat keluar dari barisan mereka yg penuh kehaprakan ini ..

Anonymous said...

idup sang kelembai....
semoga lebih berjaya dlm perjuangan anda...

dexs said...

saudara abd zarin ,

setiap yg berlaku ada hikmahnya , semoga apa yg berlaku membuatkan saudara lebih berazam & kuat lagi untuk menentang kehaprakan pemimpin2 UMNO skrg , percaya lah rakyat pun ramai yg dah BOSAN melihat gelagat mereka ini ...

selamat keluar dari barisan mereka yg penuh kehaprakan ini ..

dexs said...

mungkin saudara boleh bertanya pada Nazri Aziz

ini le yang dikatakan oleh beliau kerajaan sekarang lebih terbuka dari yang dahulu ...

rakyat semakin menilai

mediaterrorist911 said...

Look like the ols man Lah is finally showing his true colours.

Open comments can't be accepted openly

Sabri Bakar said...

Teruskan perjuangan, saya dan ramai lagi juga tidak mahu presiden umno dan perdana menteri yg munafik.

Anonymous said...

Thanks to Sang kelembai for the sacrifice. Its an honour and it shows that this PM (pak munafik)really afraid of his shadows

Luke Hardy said...

Perhaps there would be a consolidation of power between the Anwar camp and the Khairy / Badawi camp to oust all other parties.

Anonymous said...

Sdra Abd Zarin,

Kami UMNO Sarawak (ooopppsss, Kami tiada UMNO, Syukur) sokong saudara.

Angkatan Muda Keadilan said...

Kami daripada Parti Keadilan Rakyat bersedia menerima Saudar Abd Zarin dengan tangan terbuka !

Ahmad Shauki said...

Inilah pejuang yang kita cari selama ini !!!

Kelembai said...

I have known you very well for some time, including the times at UMNO BTR. I used to borrow your books both from your Setiausaha office and your home - we used to visit the temple near the flats ( close to the LERT station ) to defuse religious tensions. I still remember the picture of the FRU personnel begging you not to proceed. You have achieved much - many people know this but credit somehow always was denied and instead goes to others who do not deserve it. You have worked tirelessly, presented papers to reform UMNO and worked hand in hand with Tun Ghafar. Take care.

Anonymous said...

saudara sang kelembai,

saya sebagai penyokong umno, walaupun bukan seorang ahli umno bersempati dengan nasib saudara tapi selepas ini mungkin saya akan memprotes umno melelui peti undi......tahniahla pak laaa

Org Parit said...

Asslmlkm Saudara Pejuang Sejati

perjuangan saudara yg sejati membuatkan kami rakyat biasa merasa bersemangat lagi utk menjatuh pemimpim yg munafik ini.

semoga semakin ramai pejuang seperti saudara ni yg mmg cekal & tabah utk membantu TDM utk menyelamatkan agama, bangsa & negara tercinta ini.

kepada saudara, saya ingin mengucapkan selamat berjuang & terus berjuang kerana Allah (SWT) sentiasa akan membantu golongan yg benar....

Wassalam

Irwansyah said...

Kami mengharapkan Sdr Abd Zarin dapat menerajui ahli ahli UMNO yang muak dengan ketemberangan seluruh menteri hp6 diketuai oleh PM hp6 skrg

Anonymous said...

pak prof, ucapan takziah dan sekalung tahniah.

salam perjuangan!

akma said...

Saudara Abd Zarin,
Sebagai ahli umno peringkat bawahan, kami amat kecewa dengan pemecatan tanpa rayuan oleh MT yang melebihi cadangan Lembaga Disiplin parti. Umno adalah milik ahli2 nya termasuk kami di kampung jauh dari PWTC, sekiranya polisi Umno dikritik sekalipun, tentulah ada sedikit ruang diberikan kepada pengkritik untuk memberi penjelasan dan hukumannya juga biarlah berpada-pada. Sebaliknya kritikan lebih ditujukan kepada YAB AAB, seorang yang diamanahkan menjalankan tugasnya memimpin UMNO, bukan memiliki UMNO.

Sebenarnya, jika AAB bijak, kritikan saudara dijadikan indikasi perasaan rakyat terhadap kepimpian beliau dan mencari jalan memperbaikinya kerana beliau masih mempunyai banyak masa. Tapi sayang, beliau gagal berfikir lebih selangkah jauh.

Beliau lebih gemar membaca laporan org sekelilingnya daripada membuat analisis sendiri dalam sebanrang masalah pun. Disebabkan itu, pegawai2 yang melaporkan kepada beliau tidak takut2 untuk twist fakta mengikut kehendak mereka kerana mereka tahu, YAB AAB tiada kemampuan untuk counter apa yang dilaporkan.

Rakyat, terutamanya ahli Umno semakin berpecah, dan sekarang cuba mencari alternatif bagaimana untuk bertindak bagi menunjukkan protes mereka, tapi saya jangka YAB AAB tidak sedar pun hal ini kerana saya percaya beliau melihat dengan telinga.

Apa-apa sekalipun,Saya masih berharap YAB AAB sedar dan berubah segera kerana kerosakan yang dilakukan terhadap Umno tidak akan tertanggung oleh beliau.

akhifaizul said...

assalamualaikum warahmatullah ...

aku bukanlah penyokong Abdullah, tp tuduhan dia seorang munafik bagiku agak keterlaluan.

cukuplah kita katakan dia seorang pemimpin yg tidak tahu memimpin dan tidak tahu apa yg dibuat. Janganlah kita accuse perkara yg boleh menjerumuskan kita ke dalam dosa kering.

Anonymous said...

Sdr Abd Zarin

May Allah protect U and give U good health and protect U in your noble undertaking insyaAllah

Selamat berpuasa

HardLabour said...

Saya rasa pemecatan saudara satu langkah yg positive untuk menangani masaalah bangsa melayu yg suka kutuk mengutuk, tikam menikam, berpecah belah dan melagakan saudara seagama dgn tuduhan munafik. Sekiranya saudara begitu tidak puas hati dgn parti, lebih baik keluar dari parti dan masuk parti lain. Ataupun tubuh parti sendiri kalau perjuangan saudara itu benar2 berasas. Usahlah mengutuk, menulis blog bermotifkan haluan sendiri dan menampakkan bangsa melayu sebagai lemah, suka bergaduh dan sering menuduh saudara seagama sebagai munafik. Wasalam.

(writer does not belong to any political organization but regrets the distance some might go to propogating disunity amongst muslims)

ima77 said...

Kebenaran akan terserlah akhirnya........teruskan perjuangan demi agama bangsa dan negara!!!

fendy_ahmad said...

Pak Sang Kelembai......


Sebagai seorang penyokong KUAT UMNO , saya simp[ati dengan PAk Sang Kelembai.....

AAB yg tidak berimaginasi tinggi ini sebenarnya suka berfikir pendek.... Sebenarnya kalau dia bijak..TIndakan bodoh sebegitu tidaka akn dibuat..... Selesai Satu MAsalah, TIMBUL 1001 Persoalan Lain...Itulah Pemikiran pendek seorang yang mmg suka berlakon dan berlagak pandai !

Selamanya..SAYA ADALAH PENYOKONG UMNO ! Tapi bukan Versi AAB yang meloyakan !

mikimikimama said...

wateva la bro..just read in news u kene pecat..so found this blog. macam la benda baru kat malaysia..since zaman tun maha lagi we cant say a word aginst the government, so skarang under badawi, walopon sama, tapi better compared to mahathaik.

just move on with life..umno mmg sah akan baakal kalah next election ape..lol..mampus la korang.!

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Brother Abd Zarin,

I think you have done a great job. Please continue what you are doing so we 'rakyat' will know the true colours of this people. (Somehow we are not dumb.We can see the picture) Me & my Chinese family in Penang have been supporting Mahathir (UMNO) for all these years and still but too bad.. Abdullah is a real let down to us. And I meant reallll let down. For the next election, I'm pray there'll be a big changes. We lose faith in UMNO. Hope we will have a new President.. ***Praying hard for it***

May Allah protect you always.

Anonymous said...

Saudara Abu Zarin,

Masalah yang anda hadapi bukanlah aneh atau luar biasa dalam kehidupan kita seperti kata orang tua-tua "jangan berumah ditepi pantai kalau takut dilambung ombak". Sesungguhnya anda sudah mengetahui risiko mengkritik dan wajar menerima padahnya.
Secara rata-rata kritikan anda 'menghentam sokmo' Dato' Seri Abdullah Ahmad Badwi seakan-akan tidak ada langsung perkara betul yang dilakukan beliau. Sebaliknya komen anda terhadap Tun Dr. Mahathir Mohammed melambangkan beliau betul dalam semua hal dan tidak ada cacat cela langsung.
Saya, anda, Dato' Seri Abdullah, Tun Dr. Mahathir juga semua insan adalah maanusia biasa dan sentiasa mempunyai sifat-sifat 'lemah'. Ada kala kita melakukan perkara yang betul dan kadangkala ada juga kita melakukan perkara yang tidak betul.
Lets be fair. You should also write something 'good' about Dato' Seri Abdullah and also write something 'not so good' about Tun Dr. Mahathir. Itu baru fair.

Anonymous said...

Saudara Abu Zarin,

Masalah yang anda hadapi bukanlah aneh atau luar biasa dalam kehidupan kita seperti kata orang tua-tua "jangan berumah ditepi pantai kalau takut dilambung ombak". Sesungguhnya anda sudah mengetahui risiko mengkritik dan wajar menerima padahnya.
Secara rata-rata kritikan anda 'menghentam sokmo' Dato' Seri Abdullah Ahmad Badwi seakan-akan tidak ada langsung perkara betul yang dilakukan beliau. Sebaliknya komen anda terhadap Tun Dr. Mahathir Mohammed melambangkan beliau betul dalam semua hal dan tidak ada cacat cela langsung.
Saya, anda, Dato' Seri Abdullah, Tun Dr. Mahathir juga semua insan adalah maanusia biasa dan sentiasa mempunyai sifat-sifat 'lemah'. Ada kala kita melakukan perkara yang betul dan kadangkala ada juga kita melakukan perkara yang tidak betul.
Lets be fair. You should also write something 'good' about Dato' Seri Abdullah and also write something 'not so good' about Tun Dr. Mahathir. Itu baru fair.

Anonymous said...

PEMBANGKANG KUAT RAKYAT SEHAT....


IDUP SANG KELEMBAI

bumi-non-malay said...

Saudara Abd Zarin,

Masuk DAP....boleh kritik tanpa was-was. Umno tu hanya mengamalkan agama Racism in Islam UMNO/PAS Cult....ideologinya adalah macam Pak Turut aje...dulu, sekarang dan selama-lamanya....Kalau nak berjuang untuk negara masuk DAP....sebab kat PKR ada Anwar .... dulu dia pun sama macam Pak Lah...mungkin dia dah bertukar!!...bersama kita menentang UMNO racist sampai Habis!!

canabeast said...

Saudara Kelembai,
saya memang respek dengan tulisan dan idea yang dilontarkan oleh pak kelembai dalam blog ini. saya memang sokong sangat kalau pak lah ni disingkirkan, sebab die ni banyak bawak masalah kepada rakyat kecuali rakyat die je. buat apelah kita nak sokong PM yang tak boleh nak kontrol stok gula dan harga ayam nih. tu belum kire harge barangan lain. kerajaan malaysia sekarang ni sedang diayamkan oleh tokey2 ayam.

Kelembai Sang said...

Saya amat menyokong pendirian awak.
Awak seorang yang tidak mementingkan diri dan berani berkata benar walaupun pahit.. Tak macam menteri-menteri yang ada kat atas tu yang macam pak pandir...sokong bawak rebah..

Saya menyokong segala usaha tuan dalam perkara ini untuk menjadikan orang melayu tetap dengan ketuanan melayunya di dalam negara ini...Bukan menjadi seorang yang pengecut macam Badawi dan konco2nyer yang sangat merosakkan ketuanan melayu..

Saya dengan ini menyokong segala gerakan untuk menjatuhkan Abdullah Badawi yang bagi saya adalah pengkhianat bangsa melayu.

x umno said...

Saudara adalah sorang yang benar benar sayangkan bangsa.Lihatlah para pemimpin UMNO semua sayangkan tembolok dan anak tekak sahaja.

Umno sudah tidak relevan lagi.Apatahlagi kantung umno sudah kering.Sudah pasti PRU kali ini akan melihat kekuatan dan kelemahan sebenar umno yang sedang mengalami hp6

Anonymous said...

Saya pernah menyertai program BTN dan UMNO mereka sering melabel orang sebagai pengkhianat.

Jelas dalam hal ini tuan zarin bukan pengkhianat kerana memperjuangkan kebenaran.pengkhianat sebenar ialah mereka yang sedang memperbodohkan TUN Mahathir dan lupa jasa jasa beliau.

Ini lah pengkhianat sebenar.Mereka yang angguk anguk dengan tokey gula,pemimpin hp6 dan anak menantu,penjual negara kpd singapork.

PENGKHIANAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

orang yg iman tambal macam tilam dunlop pun leh hancur kerana KUASA DAN DUIT.... minta dijauhkan Allah dari kehancuran tersebut.

Akhirnya hancurlah bangsa melayu didalam tanah air sendiri....

GhostRider said...

ASSALAMUALAIKUM.....

Saudara Abd Zarin....

Apapun yang berlaku ada hikmahnya...harus diingat bahawa segala kritikan tidak seharusnya ditujukan kepada Pak Lah bahkan Tun M juga perlu dikritik sehebat-hebatnya...acuan politik wang adalah terbit di zaman Tun M...Aku tak pasti agenda saudara yang selalu mengkritik Pak Lah (Pak Lelah) sedangkan Tun M juga perlu dikritik hebat....Walau apapun aku harap agenda saudara lebih telus lagi selepas pemecatan ini....untuk pengetahuan rakyat dah bosan dgn pemerintah yang ada sekarang...kerajaan skrg sgt lemah sehingga kena buli dengan pengilang gula...malu untuk memikirkannya!....Rakyat tak sabar untuk buktikan sesuatu pada pilihanraya akan datang....bersedia lah UMNO menerima kejutan nanti....TakBirrrrrr.

Anonymous said...

Walaupun saya menyokong PAS, saya ingin mengucapkan syabas kepada saudara kerana berani mengkritik pucuk pimpinan Dollah Badawi... sesungguhnya orang seperti saudara memang susah dah nak jumpa dalam UMNO...yang mana lainnya hanya 'yes boss'
demi menjaga habuan dunia semata-mata ....selamat berjuang saudara!!!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Saudara Abd Zarin,

Pemecatan saudara menunjukkan bertapa "hippocritenya" ahli-ahli MT UMNO. Kalau saudara dipecat kerana dituduh mengkritik PM Badawi, jadi mengapa tindakkan same tidak diambil keatas Tun Dr Mahathir? Bukankah beliau juga secara terang-terang mengkritik PM and juga ahli-ahli kabinet yang lain.

Saya mencabar agar MT UMNO juga memecat TDM dan jangan bersikap hippocrite.

"Sesungguhnya kerosakkan UMNO berada dalam keadaan yang amat parah"

Anonymous said...

Teruskan perjuangan anda...saya suka org yang macam anda....org yang macam inilah yang akan menjaga kedudukan bangsa melayu dari jatuh ke alam yang hina.

Anda tak semacam menteri2 yang ada kat atas itu yang hanya pentingkan diri dan periuk nasi mereka sahaja.... sanggup menjadi lembu lembu yang digembala oleh seorang yang munafik......

Selamatkan bangsa melayu...marilah beramai-ramai mengikut jejak saudara yang berani mengkrikit untuk kepentingan bangsa melayu

GhostRider said...

Wachaaaaa...

Saudara Abd Zarin berjuanglah untuk kepenting orang melayu dengan seikhlas-ikhlasnya...gunakan kepakaran saudara dalam mengkritik berlandaskan fakta-fakta yang jitu....bagi aku kerajaan skrg sgt lemah...menteri-menteri yang ada tau honeymoon je...tahap pemikiran kabinet menteri yang ada sekarang hanya setaraf dengan guru besar sekolah je...tak berdaya maju langsung!....suck!....lebih baik singkirkan mangkuk2 ayun tu melalui pilihanraya akan dtg...TakBirrr

Anonymous said...

UMNO sudah tak relevan lagi sebenarnya...sebab dah terlalu lama berkuasa jadi sudah hilang pertimbangan....tak tau mana intan mana berlian.....demokrasi yang dinyatakan hanya lah pura2 sahaja...bila dikritik dikata menghina....sudahlah bodoh sombong pula......... Jangan undi UMNO lagi..undi yang lain

Anonymous said...

SayOleh : Mat Bon

Inilah stail UMNO.biasa la nak character assasin dan juga tabur fitnah.

bro zaharin jgn bimbang ok !

yusof pg said...

zaharin perjuangan sdr adalah dari flat pekeliling tahun 70puluhan hingga kini sdr adalah saorang PEJUANG YG BERPRINSIP tapi lahini ramai pemimpin tak tahu ertinya tahu bodek shj.Letak mahkota atas kepala beruk tapi perangai beruk mcm beruk juga sama juga dgn [socalled] pemimpin yg kita ada skg.Jangan sekali lepas perjuangan mu untuk keadilan selamat berjuang.

Anonymous said...

mari lah kita sama-sama
mengubah dari BARISAN NASIONAL pada BARISAN ALTERNATIF! itu je jawapannya... apa lagi yang boleh diharapkan pada UMNO sekarang?

Rakyat semakin lama semakin rosak, harga barangan semakin melambung naik, minyak naik, rasuah banyak, program maksiat banyak, yang kaya makin kaya n yang miskin makin miskin. Melayu makin tergadai dan makin ramai murtad, Islam makin tidak terbela. Anak-anak kita pun dah makin tak
selamat....

apa lagi yang boleh kita harapkan pada UMNO?...ayuhlah... sudah tiba masanya untuk berubah, mari kita bagi peluang pada BARISAN ALTERNATIF pulak. Tak rugi pun....mari kita tanamkan azam berubah kerana Allah dibulan Ramadhan yg penuh keberkatan ni... Takbir!

Anonymous said...

Teruskan perjuangan selagi di atas landasan yang betul. Kita berani kerana benar. Diakhirnya, kebenaran akan muncul juga dan kebatilan akan terhapus!

pembacablog said...

Sdr

Teruskan perjuanganmu...
Semoga Sdr lebih aktif untuk memperbetulkan keadaan... Dedahkan lebih baik kepincangan yg berlaku di zaman AAB...

Semoga Sdr dirahmati Allah selalu. Insya-Allah...

Hanturaya said...

Selamat berjuang bang! Sekurang-kurangnya paklah telah membebaskan abag dari bebanan menjadi ahli UMNO.

kyora said...

hmm.. i cross this blog from blog en roslan. sungguh saya tak tahu kritikalnya keadaan politik UMNO. pak lah itu, mahathir begini..

tapi semua ni bukan tanda pecahnya orang melayu? sokong pembangkang? siapa? PAS? PAS di parlimen pun tak cukup kerusi, macam mana nak tadbir negara? barisan alternatif? undi DAP? undi parti yang terang2 menginjak org melayu? tak sayang pada ketuanan kita? kuasa kita org melayu ni umpama pegang keris (kiasan bukan sebab lambang UMNO lambang keris), itupun kita tak pandai guna, kalau kita bagi peluang org buang keris kita..habis.. saya terpaksa kata 'kita', saya awak kamu mereka masih lemah.

ingat mei 1969? yang darah lagi senang jumpa dari air sirap? saya tak tahu..saya tak lahir lagi. tapi yang saya tahu, itu terjadi berikutan kerajaan campuran!

siapa kita nak kata org munafik, siapa kita nak samakan org seagama kita dengan org kafir?

maaf, saya dangkal.

rockybru said...

to anonymous who said...

Lets be fair. You should also write something 'good' about Dato' Seri Abdullah and also write something 'not so good' about Tun Dr. Mahathir. Itu baru fair.

----------------------------

You, my friend, are missing the point. It's not Sang Kelembai's job to be fair. He is being honest. Maybe to you it's not fair for someone to criticse Abdullah and praise Dr Mahathir but Sang Kelembai is just being honest in criticising the Umno President and praising his predecessor. You want stories praising Abdullah, go to NST, Star, Berita Harian, RTM and TV3.


Sang Kelembai has balls. He could have blogged as an "Anonymous" like you hut he decided to use his own identity. You are right, he knew the score. But having taken the bullet for others, Sang Kelembai should be appreciated, not told that he should have blogged something nice about Abdullah and something not nice about Dr Mahathir.

Bro Sang Kelembai, You cakap serupa bikin. Respek!

Anonymous said...

sy pernah dgr cerita mengenai 'kepoweran' bapak drpd senior2 belia cheras.. sungguh x disangka.. mmg 'power'...

masih ada insan yg berani berkata benar dlm dunia ini..

teruskan usaha... semoga menjadi pencetus lebih ramai yg sedar & berani bersuara ke arah kebenaran..

kita perlukan generasi muda yg berani.. bukan bacul yg hanya tahu mengangguk demi kelangsungan politik & periuk nasi masing2..

Bang Kamal said...

Saudar Abud Zarin,

Teruskan perjuangan. Bebaskan minda ahli-ahli UMNO yang masih
meminta-minta dari orang atasan.

Pejuangan haprak mereka memalukan bangsa dab agama.

Anda telah membuktikan anda ada pegangan dan prinsip. Saya bangga dengan anda.

Teruskan penulisan dan kritikan.
Tentunya line anda akan lebih sibuk nanti.

Hidup Sang Kelembai....

Anonymous said...

Tun Sang Kelembai,
Pecat ke pacat ke..lantak peelah..yang pasti perjuangan mu dan perjuangan kami belum selesai..teruskan demi UMNO tercinta..TDM pun kritik, pembangkang pun kutuk,marhaen UMNO pun resah..namun "facts will never lies"..HIDUP UMNO,HiDUP AHLI UMNO yang Bersih,Cekap dan Amanah..
p/s..jangan sambut salam (offer) PKR/PAS dan yang sewaktu dgan nye..
salam.

sHa| said...

ala... takat kene pecat kan... apa ada hal bro... yang nyatanya pemecatan ni melondehkan UMNO dan Pak Lah sendiri. Congrats to Pak Lah & MT. Bravo again to them.... dah terbukti ketelusan UMNO di bawah pimpinan Pak Lah. Cemerlang, Gemilang, Temberang....

cohong gym said...

Mereka takut dengan kebenaran. Meraka takut rahsia mereka terbongkar atau dibongkarkan. Meraka takut pada TDM. Mereka guna UMNO dan media untuk memburukkan TDM. Biarkan mereka hanyut dalam mimpi mereka sendiri.
The coming election, make sure we vote for people that we sure can bring back THE MALAYSIAN PRIDE.
Sekarang ni AAB dah takut sampai tangguhkan pemilihan UMNO. Takut kalah la tuh.

Anonymous said...

layakkah kita untuk menjatuhkan gelaran munafik kepada seorang muslim yang lain?

cohong gym said...

Walaupun dipecat tidak bermakna perjuangan tamat. Teruskan perjuangan menentang si pendusta dan pengikut-pengikutnya

Azah said...

Saya bukan ahli mana2 politik. Hanya rakyat Malaysia yang sekadar memberikan pendapat peribadi saya. Tak salah sekiranya saya nyatakan bahawa saudara penyokong kuat Tun Dr. Mahathir. Saya menghormati Tun Dr. Mahathir kerana pertama beliau orang tua, kedua beliau bekas pemimpin Malaysia. Walaupun beliau membawa Malaysia pada tahap ini tapi tidak semestinya apa yang dibuat semuanya benar dan elok. Pak Lah pula tak sampai lagi 22 tahun mentadbir negara, maka banyak perkara baru. Tak sama menjadi Menteri dan Perdana Menteri. Dan tak sama menjadi Ahli dan menjadi menteri. Dan selagi mana kita bergelar manusia, kita bukan maksum.

Bagi saya, apabila kita membuat sesuatu, maka kita sudah pun mempertimbangkan segala risiko yang bakal dihadapi. Saya bersetuju akan "fredom of speech". Saudara ada hak untuk kebebasan bersuara. Cuma saya khuatir dalam keasyikan kita bersuara, kita mungkin membawa fitnah sekali.

Saya orang luar yang tidak tahu secara mendalam mengenai kisah dalaman UMNO tetapi ingin saya nyatakan bahawa mana2 manusia yang memegang sesuatu jawatan, maka mereka dengan sengaja atau tidak akan mendahulukan keluarga dan saudara mereka dahulu. Survival instict maybe. Tak mustahil sekiranya saudara seorang menteri, maka saudara juga tak terkecuali akan melakukan perkara yg sama iaitu menolong keluarga saudara dengan memberikan tender atau kontrak. Bahkan sekiranya saya seorang menteri (nasib baik saya tak berminat terjerumus dlm politik) saya juga kalau tak banyak pun, sikit pun saya akan membantu keluarga, saudara dan kawan terdekat saya melalui pengaruh politik yg saya ada. Kesimpulannya, kita manusia alpa dengan pangkat dan darjat yang ada. Kita belum sampai tahap rasa amanah dan tanggugjawab seperti Saidina Umar R.A. Baginda memadamkan api yg ada dlm kamar pejabatnya dan gantikan lilin yang baginda beli sendiri. Alasan bgainda adalah perbincangan yg akan dibuat adalah perbincangan peribadi (hal keluarga) bukan hal kerajaan, maka baginda tidak mahu menggunakan lilin yg disediakan oleh duit kerajaan.

Saya berharap beri peluang kepada sesiapa mentadbir Malaysia untuk mentadbir mengikut acuannya. Yang penting Malaysia tidak menjadi negara Iraq atau mana2 negara kucar kacir. Selepas solat saya sentiasa berdoa agar Allah menjadikan malaysia sebuah negara yang aman, makmur,harmoni dan di tadbir oleh orang islam yang amanah dan bertanggungjawab. Dan saya yakin doa saya Allah dengar dan insya allah diterima.

Kepada saudara, anggaplah ini ada hikmahnya. Kita minta pada tuhan untuk diberikan bunga dan rama2, tetapi tuhan berikan kita kaktus dan ulat. Lambat laun, kaktus akan mengeluarkan bunga dan ulat menjadi rama2. Yang penting, nawaitu.

Dan kepada orang yg suka memberikan gelaran buruk, tak ingat ke tuhan membenci orang yang suka menggelar orang lain?

Azah said...

saudara, saya khuatir blog saudara menjadi laman fitnah dan gelar mengelar. Adakah mereka tahu memberikan gelaran yang buruk kepada seseorang merupakan perkara yang Allah larang. Adakah kebebasan bersuara memberikan kita izin untuk deviate dari alkhlak ajaran al quran?

Saya bukan ahli mana2 politik, saya hanya rakyat malaysia yang sentiasa berdoa kepada Allah agar negara ini aman, makmur, harmoni dan ditadbir oleh muslim yg beriman, amanah dan bertanggungjawab.

Saya rasa tak silap untuk saya nyatakan bahawa saudara penyokong kuat Tun Dr. Mahathir. Saya menghormati Tun Dr. Mahathir pertama keran beliau orang tua, kedua kerana beliau bekas perdana menteri yang membawa malaysia pd tahap ini. Walaubagaimanapun tidak bermakna saya setuju sepenuhnya dengan keputusan beliau. Manakala Pak Lah belum 22 tahun mentadbir negara, maka untuk diukur dan dibandingkan adalah tidak adil. Berikan masa pada pentadbir negara sekarang untuk mentadbir ikut acuannya.

Dan mengenai mendahulukan anak, menantu dlm sesuati kontrak atau tender, saya rasa semua orang akan melakukan perkara yang sama. Malah saudara akan melakukan perkara yang sama sekiranya saudara seorang menteri. Saudara akan menolong keluarga, saudara dan kenalan rapat. Manusia hipokrit jika mengata dan mengutuk abt nepotisme dan kronisme abt seseorang tetapi sendiri juga melakukan. Ini tidak bermakna saya bersetuju tetapi inilah hakikat kita manusia yang tidak maksum. Adakah ada menteri yang sanggup bertindak seperti Saidina Umar (R.A)yang memadamkan api di kamar pejabat baginda dan menyalakan lilin yang dibelinya kerana baginda menyatakan bahawa perbincangan tersebut merupakan hal peribadi (keluarga) dan bukan hal negara apabila ditanya oleh anaknya? Saya rasa saudara pun tahu jawapannya.

Kepada yg lain, janganlah nak salah semua pada PM kerana masalah gula, ini seperti membakar kelambu marahkan nyamuk. Takkan nak marahkan CEO kalau ekskutif tak buat kerja. Masing2 kena tahulah skop kerja dan tanggungjawab masing2. Ini bukan sekolah rendah, di suruh baru buat.

Kepada saudara, anggap ini ada hikmahnya. Kita mohon tuhan kurniakan kita bunga dah rama2, tetapi tuhan kurniakan kaktus dan ulat. Ingatlah, kaktus tersebut akan mengeluarkan bunga dan ulat bertukar menjadi rama2. Yang elok diteruskan, yg buruk di buang. Yang penting nawaitu kita biar betul.

yang baik datang dari allah, yang buruk datang dari allah tetapi atas kelemahan saya sendiri.

ali allah ditta said...

Sdr.,
Kalau dah tahu UMNO itu penuh najis nak masuk buat apa lagi? Besok bila Pak Lah tak ada,dasar2 UMNO yang ada akan diteruskan,Presiden parti yang baru akan tetap dengan agenda yang sama & dianggap sebagai seorang SAMI yang harus dipuja oleh semua ahli2nya.Ahli2 tetap menjadi lembu pawah yang sentiasa ditarik oleh tuannya.

Kalau sdr. hendak berjuang seperti mana yang diwar2kan itu,bakar terus jambatan antara sdr. dgn UMNO. Guna pengalaman sdr. utk kutuk dasar2 bangang UMNO yang merugikan orang2 Melayu itu sekuat2nya.

Tak guna jadi hipokrit,sambil letak sebelah kaki dalam gelanggang UMNO,kaki yang satu lagi nak terajang pimpinan UMNO konon.UMNO hidup bukan kerana seorang dua pemimpin,UMNO hidup kerana ahli2nya.

U got to make up your mind once & for all. Either U are in or out.

cheers.

Anonymous said...

oklah ....Saudara bukan ahli Umno lagi kerana ditalaqkan. Dalam kes saudara, saya fikir saudara bukan mangsa PM tetapi mangsa Umno yang saudara dokongi selama ini. Saya sebagai rakyat bukan ahli Umno telah lama merasi kekejaman parti yang saudara dokongi itu, kami adalah warga kelas dinegara ini semata-mata kerana tidak menyertai Umno, saudara juga secara sebenarnya melakukan kezaliman kepada kami kerana saudara bekas pemimpin Umno, hari ini saudara dihukum oleh Umno dan saudara tidak perlulah mengeluh dan manyalahkan sesiapa termasuk PM, PM bukan munafik seperti saudara katakan. Kerana jika PM munafik apa kurangnya dengan saudara 2x 5 sahaja, cuma hari ini saudara berada dibawah. saya tidak fikir sauadara lebih baik daripada PM andainya saudara berada ditempat nya, selagi nama parti itu Umno yang berpaksikan kebangsaan, sekular, pragmatik dan hadhari kini ia tetap begitu. Perjuangan saudara sepatutnya bukan hanya setakat untuk menjatuhkan PM ....andainaya PM yang saudara lebel munafik itu jatuh apakah saudara fikir Timbalan PM itu lebih baik daripada PM? Saudara perlu melihat dan mencongak bankal pengganti PM lihatlah minat Isterinya terhadap nyanyian itu serta gaya TPM semasa Bekas Ketua Pengarah memohon Maaf kepadnya dahulu? lihat juga adik-adik PM dalam perniagaan, itu belum abangnya menjadi PM lagi....Inikah orang yang saudara mahu mengantikan PM? jika saudara perlu menyelidiki tahukah siapa yang rapat dengan keluarga TPM yang mempunyai Yayasan Rahah itu? siapakah penyumbang kepada Yayasan itu? carilah jawapanya.

Anonymous said...

A'kum Abd Zahrin,

Saya ingin bertanya antara Mahathir dgn Abdullah yang mana lebih munafik dan zalim. Bagi saya Mahathir lebih teruk lagi, kalau awak buat komen terbuka ini dizaman beliau, mungkin dah kena ISA. Abdullah baru 3 tahun dibanding 22 tahun mahathir..zaman mahathir tuan tak bersuara seperti sekarang, why?

Anonymous said...

Saudara Zaharin

Walaupun Saudara di pecat, Saudara bukan .... Orang jahat! Orang jahat! Orang jahat! :-)

Yang jahat, nyata sekali pihak kepimpinan dan pengurusan UMNO.

Kita akan lihat bertambah lagi kerja2 tak masuk akal Raja Celebritum de Mediocratis (Pak Lah) dengan pengampu2nya yang dicatur Ketua Jilat (KJ) yahudi dan "Budak" Tingkat 4, anak2 muda bangsat yang diberi akal dan pelajaran tetapi membelot perjuangan bangsa, agama dan negara.

Pemecatan kamu akan menjadi inspirasi perjuangan kita semua untuk terus memperbaiki UMNO

P/S Janganlah kotorkan diri anda dengan melibatkan diri dengan Keadilan

Pemuda Kepala Batas said...

assalamualaikum azah

saya rasa kalau di beri apa jawatan kepada azah pasti akan menimbulkan huru hara.bak api kecil kawan besar lawan.Jika azah sendiri sudah terfikir untuk "memberi" kepada saudara mara.tidak mustahil boleh sehingga ke kawan dan akhirnya terus kepada orang asing.Walau kita tidak maksum tapi berusaha lah menjadi org baik !

Masalah utama kepimpinan negara ialah mereka ingin kekal selama-lamanya dan mengumpul kekayaan untuk diri sendiri.Keputusan yg mereka buat juga hanya menyenangkan pihak tertentu.

Azah dengan doa sahaja tidak memadai, lebih lagi org yang tak maksum seperti azah.yg ada niat untuk "memberi" kepada keluarga sendiri.

Doa mesti disusuli dengan usaha.apa caranya ialah pilihanraya,demo,bloging dan sebagainya.

Azah harus lebih memahami suasana politik malaysia.Ini bukan masalah siapa benar siapa salah.Kita bercakap tentang rakyat tentang hak kita !

Pemimpin dipilih oleh rakyat maka rakyat menuntut supaya pemimpin menjalankan tanggung jawab dngan benar.

Malah ! perbelanjaan kerajaan dan pembangunan adalah hasil duit rakyat. Azah kena ingat perkara ini !

Jangan jadi bodoh ! dengan hanya mengikut sahaja. ini lah dakyah yahudi sebenarnya.

Sipuntum said...

Tahniah Pak Zarin,

At least somebody people can see the true colour of AAB. I believe you can write even more from now on...

AAB always claims he is "Mr clean", "family man" and "religious"..etc..Unfortunately, all his claims sound so good...probablly his 'muka kesian' helps him a lot...

Anonymous said...

To some visitors,

nampaknye ramai yang nak ambil kesempatan dari penceraian sangkelembai dan UMNO dengan mempromosi BA,(tak pe ..cerai boleh rujuk balik..)so Pak lah pun dia kutuk, sang kelembai pun dia kutuk dan tak puas hati kalau tak kutuk TDM sekali..sebab bengang dengan TDM buat kat Anwar...dan pengundi Anwar dan PAS tak tau betapa bengangnye Amerika dan Yahudi tak boleh nak kaitkan TDM dengan any skandal..sebab tu TDM lantang bersuara untuk umat Islam sedunia dan yahudi tak leh nak buat ape-ape..
Sebenarnye den dah kaji sedalamnye yang buat masa ini takde parti yang lebih sesuai untuk memerintah negara selain dari UMNO. PAS tak berkebolehan sangat dan PKR masih mentah..DAP pplleeaassse..simpang malaikat 44.We must remember pemimpin come and go..tak de yang kekal..Bukan parti yang menjadi masaalah tetapi penerajunye..kepada penyokong PAS, andaikata TDM masuk PAS apa kata anda?..nasib baik TDM nak stay dla UMNO, kepada orang kuat Anwar..kenapa dulu PAS tak offer Anwar masuk PAS?..Kenapa Anwar sekadar penasihat PKR dan bukan Presiden.? ade hati nak join UMNO balik ke?..dan banyk lagi persoalan yang tak ter jawab..come on inikan politik..so ade baik nye kite berdoa aje akan kebenarannye pasti muncul dan semoga negara kita selamat...setiap yang hidup pasti akan ade perubahan..
manusia boleh berubah..and facts will never lies..

Pujangga said...

Kami meyokong Saudara Zarin....

Kawan Abd Zarin said...

Menurut sumber TDM akan bersama sama dengan pembangkang.Tunggu dan lihat.

Beliau pernah melakukannya.

Harus di ingat juga Isu Abd Zarin ini cuma kambing hitam sahaja.Ibarat pukul anak sindir menantu.

Jangan salah baca percaturan politik bang.

Anonymous said...

Jangan lupa ya !

1) Minyak naik
2) Harga barang keperluan naik
3) Sara hidup naik
4) kadarjenayah naik
5) Gejala sosial naik

Islam ada hari takmampu pulih maslah skrg

Anonymous said...

Tahniah Pak Zarin,
anda telah lari dari 'firaun' baru kembali ke 'firaun' lama. Kasihan..

Anonymous said...

Saudara,
Takziah di atas pemecatan saudara.Saya menulis untuk memberi sokongan moral kepada saudara dan berharap saudara tabah dan cekal meneruskan perjuangan.

Selamat

Anonymous said...

Saya ingin menyatakan sokongan saya terhadap keberanian saudara menyuarakan apa yang saudara berani. Di saat saat seperti ini, negara dan bangsa memerlukan orang yang berani mengatakan sesuatu yang benar.

Melayu Sarawak.

jlns said...

ada blogger cakap, orang kalau ada kuasa mesti nak menaikkan saudara mara dan sahabat handainya.

ada juga benarnya, tapi jangan pukul rata. masih ada manusia bernama Melayu di muka bumi ini yang mementingkan perjuangan bangsa walaupun mereka tidak menganggotai mana-mana parti politik.

betul juga, kalau setakat berdoa kita tidak ke mana. usaha adalah perkara yang sewajarnya dilakukan, kalau tidak Allah tidak memberi tulang kudrat dan akal fikiraan untuk kita manusia hina ini gunakan.

kita juga perlu ingat, sebanyak mana kita menghina umno, ada juga saudara mara kita di dalamnya, saudara mara bukan sedarah tetapi seagama.

jangan pula dek kerana kita ni terlalu taksub dengan parti dan pemimpinnya, kita lupa asasnya kita ini semua bersaudara.

bro zahrin, kita dah lama tak jumpa, entah kan bro ingat akan saya. ini semua dugaan, perjuangan tu boleh dibuat di mana-mana, pada bila-bila masa dan di atas apa jua platform.

Kamaluddin's photo blog said...

Sebenarnya ada berjuta lagi Ahli Umno yang mengkritik kepimpinan lembab Presiden Umno sekarang di kedai kopi, coffehouse dibawah pokok getah. kelapa sawit, dibawah atau atas jambatan dan dimana-mana sahaja. Seluruh Ahli MKT menyedarinya kecuali Pak Lah dan keluarganya.

Anonymous said...

Dear Rockybru,

Are you sure Abu Zarin is telling the truth - all true nothing but the truth?. Much as I like to believe fully what he had written and support your staunch support for him, I still have my reservation. Ultimately, my conclusion about his writing could be partially true and partially false. Maklum sajalah semua maanusia ada perasaan dan nafsu. Kadangkala perasaan dan nafsu memesong kita dari daya pemikiran yang waras/stabil. Thus, we resorted to making hasty and rash statements which we may fully regret at a later stage.
Saya tidak meminta Abu Zarin menulis perkara yang tidak benar tetapi hanya meminta 'fairness' sahaja dalam penulisan beliau serta menggunakan daya pemikiran yang luhur tanpa dipengaruhi oleh nafsu (syaitan). Is it too much to ask?.

Kelembai said...

>> Anonymous said...

Dear Rockybru,

Are you sure Abu Zarin is telling the truth - all true nothing but the truth?.
<<

You might want to visit: http://www.malvu.org/index.php/articles/2811
and determine for yourself as to what kind of person Zaharin actually is.

Kamaluddin's photo blog said...

Maaf dari Pope dikatanya nampak benar-benar ikhlas dan dia (kayanya KITA)menerima maaf Pope. Mungkin terima kerana takutkan SEMAK (Bush)

Dia ambik tindakan terhadap penyokong TDM kerana takutkan SEMAK

Dia tido sebagai pemimpin OIC kerana nak jaga hati SEMAK

Dia terlupa bercakap kepada SEMAK mengenai penahanan 2 orang rakyat Malaysia di Amerika kerana dah terjerumus dalam SEMAK

Berhentikah Pak Lah jangan nak MENYEMAK lagi.

Anonymous said...

saya bertambah yakin dengan akan keruntuhan pemerintahan abdullah badawi dalam masa terdekat. kami bersama mu abd zarin

Anonymous said...

pak lah membohongi rakyat dalam menampilkan pemimpin berteraskan ISlam. Perkara asas seperti memakai tudung tidak pernah dipraktik oleh anak, menantu dan juga arwah isteri. bersama lah kita kembalikan era berpolitik dan memerintah seperti tun mahathir.

Anonymous said...

asalamualaikum..
saya menyokong perjuanganmu sang kelembai,semoga tiada lagi tindakan susulan ke atas saudara seperti menjadi tahanan ISA dan menyekat access blog saudara ini,,blog saudara inilah menjadi satu sumber alternatif bagi saya untuk mengetahui perkembangan politik semasa setelah sekian lama di sogokkan oleh akhbar2 dan media arus perdana yang tidak telus menyiarkan berita,segala yang pak lah buat semua bagus betul di puji melambung-lambung walaupun tindakan itu sebenarnya membebankan rakyat
"HIDUP SANGKELEMBAI"
"HIDUP TUN MAHATHIR"
saya yang bekerja kilang ini saja yang rasa macam tak boleh HIDUP angkara kenaikan harga minyak yang melampau-lampau itu :-(
aku_shahr@hotmail.com

Robert said...

Ini adalah satu ketepian "marginalization" yang tidak adil kpd tuan. Walaubagaimanapun saya sokongkan semagat tuan.

Abu Usama said...

Saudara Abd Zarin,
Bila saudara melangkah kaki untuk menentang pemerintah yang zalim dan korup bermakna saudara telah sanggup untuk menanggung akibatnya.Percayalah kesusahan dan kesengsaraan akan menyusul selepas ini. Tapi apa yang saudara dapat adalah kebebasan. Kebebasan dari menjadi pengampu, penakut dan pembodek.Kebebasan ini amat manis dan segala keperitan dan jerih itu sekali-kali tidak akan dapat memadamkan kegembiraan orang yang bebas. Saudara adalah orang yang bebas.....semoga Allah memberkati saudara. Semoga Allah hancurkan golongan-golongan zalim dan munafik.

Anonymous said...

Dear Kelembai,

I have read your comments posted at 7.10pm today (29/9) and have visited the website suggested by you. I saw nothing conclusive that enable me to form a positive opinion about the kind of person you are. The only opinion I can form about you is that you have the moral courage to 'say things out' even at the expanse of your own well being. But that does not mean you are saying all the right things only or telling people the whole truth nothing but the truth. As I have said before, whatever you have said/written could be partially true but the rest could be expression of hatred, vengence and many other negative intentions.

I have no intetion of raising the matter just for the sake of picking on you. I will never believe Dato' Seri Abdullah had only done 'bad things' to the country without doing even an ounce good deed. You must be joking!. On the other hand you have nothing 'bad' to say about Tun Dr. Mahathir. Are you sure?.

Dalam bulan Ramadhan Al-Mubarak ini, janganlah kita mengamalkan sikap buruk sangka terhadap apa saja yang berlaku. Mesti ada baik selain dari ada yang buruk. Mungkin penglihatan dan minda anda telah diselubungi dengan perkara yang 'buruk' sahaja. Beristighfarlah, nescaya Allah swt membuka penglihatan dan minda anda kepada perkara-perkara yang 'baik-baik' pula, InsyaAllah. Amin.

Selamat berpuasa dan semoga Allah swt. sentiasa mereda apa sahaja yang anda lakukan.

akupening said...

YDP DOlah nie memang macam tuh... dia takut. bak kata pepatah takut kerana salah... jadi bila dia ambil tindakan, bermakna apa yg ditulis tuh memang betol la.. TDM tak pernah nak halang sapa2 nak tulis apa2 pasal dia sebab dia tahu dia betol. tapi dolah nie takot... barah makin lama makin merebak... jadi ini hanya ubat tahan sakit bg dia. padahal ia pasti merebak dgn lebih jauh lagi..

cuba lihat blog ini sahaja sudah cukup... dahulunya tidak ramai yg memberi komen. hanya jenguk dan membaca.. tapi kini sudah ramai yg memberi komen. ini satu advantage bg pihak sang kelembai.. maknanya sejak dipecat, makin ramai org membaca cerita sebenar... dan inilah membuktikan barah kini telah merebak dengan lebih jauh dan cepat dari biasa.

Ramlan Ugau said...

Sebagai ahli UMNO, saya ingin merakamkan rasa sedih dan kecewa atas tindakan yang diambil oleh MT yang diketuai oleh pak lah.

Ini menunjukkan bahawa UMNO sekarang tidak mengamalkan apa yang dilaung-laungkan oleh Presiden, " iaitu telus dan kebebasan bersuara ".

Saya telah baca kertas pertuduhan dan nyata banyak kebenaran tulisan sdr tercatat disitu.

Saya bangga dengan hajat sdr untuk masuk semula dalam umno selepas AAB tidak lagi jadi presiden umno sebagai suatu slogan yang amat berani.

Saya hormat pendirian dan menyokong tindakan sdr.

Moga2 segala kemunafikan oleh kepimpinan sekarang cepat ditamatkan dan berharap semua penyelewengan yang berlaku dapat pembalasan sewajarnya.

akupening said...

Kalau ada GOOD thinG yg dolah buat, diharap boleh bg kat sini. tak banyak SATU pon dah boleh. saya nak tahu. tapi kalau nak BAD thingS yg dolah buat, aku boleh bg tak byk 10 ja... tapi byk lagi dok ada

Anonymous said...

"Hanya jauhari yang mengenal manikam" Maka Sdr Zarin sekarang sudah bebas daripada belenggu perasaan kerana enggan bertuankan nakhoda yang baru.

Maka ramai juga yang memberi dukungan kepada sdr. Walau benar atau salah sdr.Zarin jua yang mengetahuinya.Sejak UMNO wujud ramai telah dibaham dan menjadi mangsa.Atas nama bangsa kununya.

Tetapi atas nama bangsa juga wang rakyat di sedekahkan kepada penyagak yang seagama sama warna kulit yang bernama MELAYU.

"yang kaya makin kaya, yang miskin makin miskin"

Kalau ikut resam UMNO mereka ini adalah sahabat.Kalau pengkritik itu digelar iblis istilah selain daripada pengkhianat.

Sekian maaf zahir batin

Itsmylife said...

Saudara Zarin, tahniah saya ucapkan diatas pemecatan kamu kerana dengan ini kamu boleh berjuang untuk erti kemerdekaan yang sebenarnya tanpa ragu ragu.

Hasil dari pemecatan ini dapat kita lihat transparency yang di dipta oleh Pak Lah iaitu tranparency bertempat.....ajaran Islam Hadhari mungkin.

Sokongan kami bersama saudara untuk menegakkan kebenaran yang sepatutnya....untut bangsa dan negara. Anggaplah pemecatan ini sebagai tanda kebebasan untuk mencari erti kebenaran yang sebenarnya.

Habul Al Watan said...

Jelas lah kepada kami anak-anak Malaysia yang peka bahawa"there is freedom of speech but is there freedom after speech?"

Keadaan 30 tahun kebelakangan ini juga jelas menunjukkan terkuburlah interlectualism dalam politik sama saperti tertutupnya pintu 'ikitihad' selepas Mongol menyerang kerajaan Abbassiyah.

Maka benarlah pujangga mengatakan"power corrupts,absolute power corrupts absolutely"

anti_zzzman said...

PakLah or the ZZZZ-Man memang dah diketahui umum amat kurang IQnya, amat cetek pengetahuannya, amat lemah skil leadershipnya jika dibandingkan dengan TDM. Tidak bermakna TDM itu tidak ada salah silap...memang ada, akan tetapi we are not looking for a perfect man,sebaliknya kita perlukan pemimpin yang boleh memacu negara ke tahap negara maju tanpa menggadaikan maruah kita in the process. Like it or not TDM is in a different league altogether. Kalau Pak Lah betul2 BAGUS mcm yang di perkatakan oleh UMNO HARI INI, then just invite the old man (81 year-old for God sake!!!) and adakan debate secara terbuka dengan Pak Lah. Biar rakyat jelata yang amat "kagum & menyokong' Pak Lah di serata dunia kini dapat tengok kehebatan Pak Lah membedal Tun yang kini telah dilabel oleh UMNO as outdated, irrelevant. Let the people see & judge for themselves. Kalau pak Lah berani buat begini, sah beliau tak ada apa nak sorok. Sah KJ bersih dan amanah. Sah Nazri pendekar UMNO. Sah Abdullah Mat Zin ulama terulung dalam Hadharic Islam. Please do it...Pak Lah...for your sake!

Anonymous said...

sabar separuh drp iman...

Pelajar IPT said...

Mahathir dan Abdullah di dalam dua dunia yg berbeza. Abdullah tak sebijak Mahathir namun tak mampu langsung menyama-tarafkan dirinya dengan mana-mana PM yang terdahulu. PakLah amat lemah. InsyAllah tak lama lagi dah dia pegang tampuk.
Lagi satu, harap kita sama² Melayu jangan tuduh orang lain munafik. Satu jari kita tunding kat orang lain, empat tunding kat kita balik. Cukuplah sekadar melabelkan PakLah sebagai lemah, tak mampu, dsb

Anonymous said...

Nampaknya ada komen2 dari mereka2 dari parti pembangkang yang cuba mengambil kesempatan untuk memburuk2kan UMNO di sini. Padahal isu yang dipertikaikan adalah pemimpin yang memimpin bukannya parti. Nampaknya kita dalam serba salah, kerana kita masih sayangkan UMNO tapi dengan ahli2 politik UMNO yang ada sekarang yang rata2 "have no balls", susah untuk kita membuat perubahan drastik dalam menukar pemimpin kerana para menteri2 dan org2 besar politik dalam UMNO semuanya berprinsip "yes bos, saya sokong". Jika di teliti, TDM bukannya alim dalam agama, dan beliau tidak pernah menonjolkan dirinya sebagai Islamik atau orang alim. Pak Lah pulak cuba menipu rakyat dengan bepura2 menonjolkan sebagai pembawa "Islamik Ideal". Yang nyata, tidak ada apa pun Islamik yang di bawa dari menjaja "Islam Hadharinya". Anak, isteri pun tidak pernah bertudung. Berucap pun setakat baca fatihah sahaja seolah2 sudah begitu Islamik. TDM banyak berbelanja wang rakyat, tetapi tidak ada rakyat sengsara. DI zaman pak lah, lihat sajahlah.
Harga barang2 menaik tanpa ada sudahnya Seolah2 para menteri sudah kehabisan modal untuk membendung. Rakyat tertekan dalam kemiskinan. Dalam pada itu, ada juga budaya "I want a kompressor" dalam para ahlil politik pimpinan pak lah. Seolah2 tidak pernah mahu ambil tahu dan mengerti penderitaan rakyat. TDM jika ditanya pasti akan di jawab, seolah2 semua perkara adalah di "finger tips", berlainan dengan pak lah yang lebih cenderung "I dun know about this, let me find out". Pemimpin apa macam ni. Apa yang dia tahu. Rasanya kalo di biarkan memerintah setahun lagi, rakyat akan lebih menderita dan para ahlil politik UMNO tetap dengan budaya menjaga periuk nasi sendiri.
"BERSAMA LAH KITA MELEBURKAN PEMERINTAHAN YANG PENUH KEPALSUAN YANG ADA SEKARANG DAN KEMBALIKAN PERJUANGAN UNTUK RAKYAT YANG TULEN"

Kita tidak perlu TDM untuk memerintah, tetapi kita perlu cara dan ideal2 yang di bawa beliau. PErsoalannya "SIAPAKAH LAH YANG ADA DALAM UMNO SEKARANG YANG BERILMU DAN BERUPAYA MEMBAWA IDEAL2 PIMPINAN YANG DIPELOPORI TDM"

Anonymous said...

Azah said :
Bla..bla..bla...bla....

---------------------------
Bodolah tu dah memerintah 3 tahun..
warm-up pun dah 1 tahun...
ibarat main bola..baru 10 minit dah 5 gol sendiri ko tau...fikir sendiri la..bukan tak bagi warm-up
bla..bla.....bla...Bodoh Punya BODOLAH...Dah sah kene kepit ball dgn Singapork dan US

Anonymous said...

Yang benar tetap yang benar

Anonymous said...

dah terbukti benar pun..kaki temberang Bodolah ...

reek said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Saya menyokong sepenuhnya Saudara Abd Zarin !!!!! hentam betul2 lepas ni..jgn tinggalkan sedikit pun..teruskan perjuangan hingga dia letak jawatan..

miya said...
This comment has been removed by a blog administrator.
tim said...
This comment has been removed by a blog administrator.
yuking said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ruyom said...
This comment has been removed by a blog administrator.
samp said...
This comment has been removed by a blog administrator.
kentanjim said...
This comment has been removed by a blog administrator.
aston said...
This comment has been removed by a blog administrator.
the model racist nation said...
This comment has been removed by a blog administrator.
yoy said...
This comment has been removed by a blog administrator.
cool man said...
This comment has been removed by a blog administrator.
winner said...
This comment has been removed by a blog administrator.
vesewe said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

ASSALAMMUALAIKOM PAK ZARIN,TAHNIAH DAN SYABAS KERANA BERANI BERKATA BENAR.KITA JGN LUPA PESAN NABI "HENDAKLAH KAMU BERKATA BENAR MESKIPUN PAHIT" SETAKAT KENA PECAT APA NAK HAIRAN, KAT LUAR TU BERLAMBAK-LAMBAK LAGI PARTI POLITIK YG PAK ZARIN BOLEH JOIN.(TAPI LEPAS NI MUNGKIN SORU PUN MISSED) APAPUN TERIMALAH HAKIKAT BAHAWA UMNO NI MEMANG MACAM TU..DULU KINI DAN SELAMANYA..

Anonymous said...

WOW too many chinese racist here like Lee Kuan Yew .... more i spend in internet the more i find the racist chinese . They have double face ... huuhh i learned something today .

Abudajal said...

Sang Kelembai,

Ada seekor si anak beruk,
Suka bertenggek di kayu buruk;
Zahir ketara batin tersorok,
Budi yang baik hilang ditaruk.

Banyak orang di Bukit Cina,
Sayang Cik Ali menebang kayu;
Zaman sekarang ringgit berguna,
Budi yang baik terbuang lalu.

Berbudi pada UMNO kena tengok-tengok.
Akhirnya kita yang lengoh.

Sang Kelembai.. dengan kuasa yang ada pada mu.. sumpah lah dia orang ni jadi batu.... sebelum kita melayu yang jadi batu... air batu.

Anonymous said...

Kepada sesiapa yang pro'Singapore @ LKY,
U R B******t. Same like United 'Satan' @ Jewish. Kadang2 sejarah di Singapura mirip kepada sejarah Palestin. Jangan jadi tukang sibuk dalam blog ini

Kepada tukang punya blog ini,
Kalau kau berniat benar, teruskan perjuanganmu kerana ALLAH dapat melihat apa yang kamu kerjakan. Jika kau dusta, pasti buruk padahnya.

Kepada YAB AAB,
Banyak kritikan yang kau terima, tapi kau buat tak tahu. Sesungguhnya mereka mahukan sesuatu yang betul dari dirimu bukan mereka benci. Sekiranya kau tersilap langkah, 'musuh-musuh' kita akan mengambil kesempatan atas kelemahan umat Melayu.

TAK MELAYU HILANG DI DUNIA

Anonymous said...

kesian aku tengok mamat2 china berhujah. Let me put it this way lah. Only poor miserable and unsuccessful Chinese talk out of frustration. Those who wrote here belongs to that group. The other group is the successful and rich and "proud to be Malaysian" chinese. Letih dan kesian aku baca tulisan yang berjela-jela dari mereka

kyora said...

hmm, blog wadah perjuangan pakcik yang konon2 demi kepentingan UMNO, Malaysia bla bla bla..dah dijadikan platform org putih2 injak2 kita.

pakcik suka?

kadang2 org putih2 betul, kita malas.. suka cakar2, bila bercakar kita luka, bila luka kita beli ubat di kedai org putih2, kita tak berapa suka minyak gamat..

Anonymous said...

Sang Kelembai, saya meminta izin untuk merujuk bahagian karangan Sang Kelembai yang berbunyi:

"Saya tidak akan merayu atas keputusan tersebut dan akan hanya memohon menyertai semula UMNO setelah Abdullah Ahmad Badawi sudah tidak menjadi Presiden UMNO. Saya ingin membawa kepada satu peristiwa Saidina Ali yang tidak membunuh musuh perangnya sungguhpun musuh tersebut telah meludah kemukanya. Bila ditanya kenapa beliau tidak membunuh musuh tersebut, beliau menjawab, "bahawa aku berperang menentang musuh Allah dan aku takut kehilangan pahala kerana membunuh dia yang telah meludahku" dan sikap ini saya jadikan landasan perjuangan saya untuk terus membongkar kemunifikan pemimpin yang memperalatkan Islam.

Kepada semua ahli Majli Tertinggi UMNO, saya mengucapkan ribuan terima kasih kerana sebulat suara bersetuju memecat saya dari menjadi ahli UMNO. Saya yakin ahli Majlis Tertinggi UMNO tahu dengan beradanya saya diluar UMNO, ini pasti akan memudahkan saya bergerak untuk menyegerakan kejatuhan Abdullah Ahmad Badawi. Saya komited dan tidak akan menghampakan harapan itu. Doakan saya berjaya dalam usaha ini. Saya mengungkap perutusan kemerdekaan tempoh hari :

"APA ERTI KEMERDEKAAN, JIKA TIDAK ADA KEBEBASAN. APA ERTI KEBEBASAN , JIKA TIDAK ADA PERJUANGAN. APA ERTI PERJUANGAN. JIKA TIADA PENGORBANAN. APA ERTI PENGORBANAN, JIKA TIDAK ADA KEBERANIAN. APA ERTI KEBERANIAN, JIKA TIDAK ADA KEMATIAN... dan saya sanggup mati dari berketuakan seorang Presiden Parti yang Munafik.

Sekian Terima Kasih"

Merujuk pada kisah Saidina Ali, jelas bahawa sikap Saidina Ali amat baik. Walau bagaimanapun, perenggan seterusnya menyatakan hasrat Sang Kelembai seperti dinyatakan di atas. Adakah hasrat itu mengikut sikap Saidina Ali yang dinyatakan di atas?

Anonymous said...

Sang Kelembai,

"Kenyataan Media" and telah menarik pelbagai reaksi - ada yang menyokong anda dengan kuat sekali, ada juga yang tidak menyokong anda secara beradab dan yang paling 'buruk' sekali ada segelintir yang mengambil kesempatan sama seperti 'kacau daun'.

The most damaging statements came from those taking advantage of the situation. I am very happy that the blog administrator had taken a very wise action by removing 14 posted statements that could cause very serious security implications. I hope the blog administrator could be more attentive by removing negative statements once they appear and not to do so only after several hours later.

Kita mahu keamanan sejagat dan tidak porak peranda. Tidakkah kita sayangkan keamanan?. Mengapa kita cari kemusnahan?. I am sure we would like to live in a peaceful environment where peoples from all walks of life can carry out their daily chores and activities without fear.

Amin Ahmad said...

Salam.

Sdr Abu Zarin, sy hargai usaha sdr mesti sy keliru kenapa sdr begitu tekal dgn UMNO.

Sy lahir dan membesar dlm keluarga UMNO. Di kampus sy pnah menjawat jwtn kedua tertinggi dlm pimpinan pelajar. Waktu itu sy bersuara..dan akhirnya sy dihukum hingga kini.

Sy fikir semakin hari UMNO jauh meninggalkan rakyat..dan sy fikir org seperti sdr harus bersama Anwar berjuang di luar UMNO. Sy percaya akan lebih ramai lg mereka yg jujur bersama kalian.

Sy tidak mengatakan Anwar sempurna, tp sy melihat beliau alternatif yg terbaik berbanding selainnya.

Anonymous said...

Layakah Kita melebalkan Munafik kepada Pak Doll?... Jawapannya memang layak. Mana tidaknya, hanya diMalaysia sahaja kita ada Perdana Menteri yang mengangkat dirinya setaraf Nabi Adam a.s. Dan siap boleh gelar pengkritik beliau setaraf dengan iblis dan beruk. Jadi kalau tanya saya, memang 110% beliau layak digelar sebagai munafik, ciri-ciri itu memang ada.

buktinya :-

1. Apabila berjanji selalu mungkir.
2. Bercakap selalu menipu.
3. Memimpin tak tahu apa yang dipimpin.
4. Berlagak alim.
5. Suka dipuji dan diampu.
6. Tidak tahu berterima kasih.
7. Suka menunjuk-nunjuk kebaikan sendiri.
8. Pendendam.
9. Mudah dipengaruhi.
10. Cakap tak serupa bikin.


from jamilisa.

ihsan_huhu said...

keep kool...

Anonymous said...

amin ahmad said :
Bla..bla,,,bla...bla..
Sy tidak mengatakan Anwar sempurna, tp sy melihat beliau alternatif yg terbaik berbanding selainnya.
...........................
ANwar is seorang yang menggunakan agama untuk kepentingan diri dan mempertahankan kuasa...Pak Bodolah is contoh dan tauladan buat ulama2
pas ker sesaper ker...
tok sah nak memandai angkat diri nak jadi PM...
dah sah akan menjadi seperti bodolah...pening..bingai...bengong bila dapat kuasa,,,
Allah takkan merestui agamanya digunakan untuk membeli dunia..undi..dan lain2...
contoh dah ada..Hadi Awang..Anwar Ibrahim....Ulama is Ulama..Umarak is Umarak...

Anonymous said...

Kepada sesiapa saja yg marah sangat bila Sang Kelembai tuduh Pak Lah Munafik, sila renungkan kenyataan ini : 'Salah satu sikap org munafik adalah apabila bercakap selalu bohong'.Pak Lah pun tak terkecuali jika benar dia berbohong.Oleh itu saya menasihatkan kpd diri saya sendiri dan kpd teman-teman politik sekelian jangan pisahkan antara politik dan agama..hukum tetap hukum..kita akan disoal dihadapan 'NYA' kelak..Boleh kah kita jawab depan Allah 'Saya hanya buat cakap politik saja' !!!

Anonymous said...

Saudara merupakan kambing hitam atau lembu suci yang telah kita korbankan untuk perjuangan ini. Perjuangan yang ada pengorbanan pastinya telah hampir menuju kejayaan. Semuga Allah swt akan segera memberikan balasan kepada pemimpin munafik itu sepertimana yang telah ditunjukkan kepada DSAI dahulu.Selamat Berjuang.

winner said...
This comment has been removed by a blog administrator.
zaak said...

zahrin...awak dari dulu hanya pandai komen tentang pemimpin..MAHATHIR ,PAK LAH..tengku adnan.CUBA awak lihat diri awak sendiri..saya pun berjuang seperti awak jugak..YANG PENTING MELAYU MISTI JADI TUAN DI BUMI SENDIRI.KAWAN awak kawan saya jugak TITO/ AWAK TENTU KENAL DENGAN NAMA INI..HARI SEMALAM SAYA BERMIMPI BERJUMPA DENGAN TITO..DIA KATA AWAK PERLU DI NASIHATI KERANA DIA KATA DI SAYANG AWAK...BERTENANG SIKIT..JANGAN INGAT ALLAH ITU ZALIM ATAU SILAP...KALAU AWAK MAKI pak lah..SEPERTI AWAK MAKI ALLAH.,.KERANA PAK LAH MAKLUK DI CIPTAKAN OLEH ALLAH... CALL SAYA 017 5900000..SAYA LEBIH KENAL PAK LAH DARI AWAK...

Zaharin Mohd. Yasin said...

Sdra Zaak,

Terima Kasih sahajalah atas komen anda itu. Saya tidak bercadang untok menjawabnya. Hanya perlukan dinyatakan bahawa dengan comment Sdra itu membuktikan "itulah rupanya penyokong-penyokong Dollah Badawi" biarlah pembaca menilaikan. sekali diucapkan terima kasih dan sekadar makluman Sdra, saya cermin diri saya, siapa saya. biarlah Allah sahaja menentukan dosa dan pahalanya. Dan dialah satu yang saya takut dan belum pernah difahamkan ada manusia yang dikira jika dikeji atau maki persamaan dengan Allah. Bawalah mengucap Sdra walau kita taksub dengan sesaorang. Sekian, selamat berpuasa.

Anonymous said...

SYABAS DAN TAHNIAH BROTHER ZAIRIN diatas keberanian saudara menyerang si bahalolo dan beruk hitam,teruskan perjuangan mu brother.Bersamalah dengan TDM yang maha mengetahui segala2nya.dan jangan sekali2 terjerat dengan undangan parti KEADILAN

Anonymous said...

Sang Kelembai,

Petikan kenyataan anda diajuk seperti berikut:-

'Kepada semua ahli Majli Tertinggi UMNO, saya mengucapkan ribuan terima kasih kerana sebulat suara bersetuju memecat saya dari menjadi ahli UMNO. Saya yakin ahli Majlis Tertinggi UMNO tahu dengan beradanya saya diluar UMNO, ini pasti akan memudahkan saya bergerak untuk menyegerakan kejatuhan Abdullah Ahmad Badawi. Saya komited dan tidak akan menghampakan harapan itu. Doakan saya berjaya dalam usaha ini....... dan saya sanggup mati dari berketuakan seorang Presiden Parti yang Munafik'.

Dari kenyataan diatas, anda memang hebat - jaguh - juara dalam menentang 'munafik'. You seemed to be very committed in what you want to do after being sacked from UMNO. I salute you for that. I am anti-munafik too and I will support you all the way.

But, I don't have the facts and figures to back any statement I would like to make. Thus, I have refrained from doing so. To make a statement just for the sake of making one without 'concrete evidence' is 'hearsay evidence'. Such form of evidence is 'sheer rubbish' and not acceptable in any court of law and no sensible human beings should take cognizance of it.

Likewise for you Mr. Sang Kelembai, you better make statements backed with hard and concrete evidance so that no one can ever dispute them. Jangan pakai 'hentam sokmo' saja atau cakap 'sedap hati' saja. Itu perbuatan yang tidak wajar diterima oleh sesiapa pun. Bahkan boleh dikatakan perbuatan orang 'munafik'.

Jangan pula 'meludah kelangit jatuh keatas muka sendiri'.

I am waiting for your 'sensationalised' statements and let's have them, Sang Kelembai.

Anonymous said...

Sang Kelembai,

Petikan kenyataan anda diajuk seperti berikut:-

'Kepada semua ahli Majli Tertinggi UMNO, saya mengucapkan ribuan terima kasih kerana sebulat suara bersetuju memecat saya dari menjadi ahli UMNO. Saya yakin ahli Majlis Tertinggi UMNO tahu dengan beradanya saya diluar UMNO, ini pasti akan memudahkan saya bergerak untuk menyegerakan kejatuhan Abdullah Ahmad Badawi. Saya komited dan tidak akan menghampakan harapan itu. Doakan saya berjaya dalam usaha ini....... dan saya sanggup mati dari berketuakan seorang Presiden Parti yang Munafik'.

Dari kenyataan diatas, anda memang hebat - jaguh - juara dalam menentang 'munafik'. You seemed to be very committed in what you want to do after being sacked from UMNO. I salute you for that. I am anti-munafik too and I will support you all the way.

But, I don't have the facts and figures to back any statement I would like to make. Thus, I have refrained from doing so. To make a statement just for the sake of making one without 'concrete evidence' is 'hearsay evidence'. Such form of evidence is 'sheer rubbish' and not acceptable in any court of law and no sensible human beings should take cognizance of it.

Likewise for you Mr. Sang Kelembai, you better make statements backed with hard and concrete evidance so that no one can ever dispute them. Jangan pakai 'hentam sokmo' saja atau cakap 'sedap hati' saja. Itu perbuatan yang tidak wajar diterima oleh sesiapa pun. Bahkan boleh dikatakan perbuatan orang 'munafik'.

Jangan pula 'meludah kelangit jatuh keatas muka sendiri'.

I am waiting for your 'sensationalised' statements and let's have them, Sang Kelembai.

Jasni said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

kepada kyora...

-sebab Pas xcukup kerusi kat parlimen? sebab tu kita kena vote depa, bagi kuat sikit suara pembangkang.

-Dap? apa beza Mic ngan Mca dan Gerakan(Penang
melayu islam terpinggir)?

sape lak nak sokong dap?...pas ngan keadilan k le

nak tanyer sikit...
-rasuah
-murtad
-gejala sosial
-kronisme
-nepotisme
-Islam xterbela
-mufti diperlekeh(pelik...umno lantik mufti tiap2
negeri, tapi bila mufti bersuara, diperlekeh...habis tu apa tugas mufti?)

kenapa isu ni masih tak selesai?

-hadi awang mempergunakan agama untuk politik?
apa yang dia dapat kalau mempergunakan agama utk politik?

-dia tak kaya macam pak menteri2 umno
-dia xdapat projek mewah,ap dan tender kerajaan(nak mewah, baik masuk umno je)
-dia xde pun saham2 mewah macam ecm-libra
dan company2 besar cam scomi...

-bagi aku senang je peluang je depa memerintah,
kalau perfomance x bagus baru kite tukar balik
pemerintahan lame...baru le masing2 bersaing sihat
untuk memperbaiki parti masing2

-lagi satu nak bagitau....Islam merangkumi setiap aspek kehidupan termasuklah politik, Islam x leh dipisahkan ngan potlitik...
poltik x kotor, tapi org yg berpolitik utk kepentingan
peribadi yg kotor.

-akhir kata....fikirkanlah...
marilah kita sama2 mencari ilmu, memeriahkan masjid, berjemaah dan bersame2 mencari kebenaran yang sebenar...dibulan Ramadhan ni...

Anonymous said...

Pena Sang Kelembai cukup hebat..boleh menggegarkan Tuan Presiden Umno. Teruskan perjuanganmu..usah bersengkongkol dgn kezaliman. Usah gusar atas ancaman. Kami menyokong mu.
-Ketua Umno Cawangan Kubang Pasu

Anonymous said...

SALAMZ..tersentak sy dgn komen penyokong AAB yg berbunyi 'jika mengeji AAB umpama mengeji allah' .Ungkapan nada ini biasa kita dengar dalam ajaran sesat je.siapa AAB sehingga tergamak untuk menyamakan taraf dgn allah.ceh memalukan AAB aje bertaubatlah,penyokong AAB NI,LEBIH SUDU DR KUAH,CKP SALAH XBERANI NK BANTAH,WLPUN TINDAKANNYA SALAH,RAKYAT BANTAH BUAT X
ENDAH.RAKYAT CKP AAB PORRAH... Tggu je

Anonymous said...

Saya merupakan Pengawal keselamatan Kem Tahanan ISA Kamunting yg bertugas sejak 10 tahun lepas. Bagi saya Tun Mahathir sama zalim dgn Pak Lah...mereka memenjarakan org yang belum tentu bersalah. Mengapa tahanan itu tidak dibicarakan. Saya cukup kesian melihat meluarga tahanan yang datang bersama anak kecil yg dtg dari jauh. Kenapa tuan Zaharin tidak membela nasib mereka dari membela Tun Mahathir yang cukup zalim itu. Mari kita bersama2 berganding bahu membebaskan mereka dari kezaliman.

Anonymous said...

We Malaysian always complain, comment when issue is hot tetapi lupa dan tidak buat apa-apa selepas isu menjadi sejuk. Sudah banyak kali pemimpin membuat kesilapan tetapi kita tidak buat apa sehingga kesilapan berulang-ulang dan kita tetap komen berulang ulang.
Kepada wakil rakyat sekelian,
Pergilah bertanya kepada rakyat bagai mana keadaan hidup sekarang. kemudian para wakil rakyat cari dan buat lah penyelesaian. President umno dilantik oleh wakil dan boleh di turunkan oleh wakil rakyat. Soalan saya, Wakil rakyat tu mewakili siapa? Wakil PM kah?

Sheik said...

Apabila Agama, Bangsa dan Negara diletak bawah tapak kaki...maka nantikanlah kebinasaan umat Melayu.

Anonymous said...

Pemimpin yang benar benar mempertahankan agama islam, amanah dan bertanggungjawab terhadap rakyat, bukannya bertanggunjawab kepada satu satu parti yang harus dipilih dan diletakkan sebagai pemimpin.

Zaharin Mohd. Yasin said...

Aslamualaikum Tn,

Saya bukan tidak simpati dengan mereka yang ditahan dibawah ISA, saya sendiri pun akan kesana juga satu masa jika mereka yang berkuasa hendak melakukan kuasanya. Jika mereka yang ditahan kerana kezaliman oleh sesiapa pun dan merasakan tidak bersalah, maknanya yang menahan itu melakukan kezaliman tetapi memang dia melakukan sesuatu saperti menentang kemungkaran politik dan kezaliman bertujuan untok agama dan tanah airnya, terimalah penahan itu sebagai pengitirafan sebagai pahlawan untok agamanya dan jika dia mati didalam Isa, mungkin dia seorang syuhada kerana dengan keyakinan niatnya untok berjuang. Saya juga ada Isteri dan anak, jika saya ditahan didalam ISA,saya terima sebagai takdir dan kemungkinan anak saya akan terus berjuang atas kezaliman itu, saperti yang dilakukan oleh isteri dan anak-anak Palestine yang kehilangan dan kematian suami dan ayah mereka. Ambillah contuh Sdra Rustam A. Sani, anak Bung Boes, satelah ayah ditahan dalam Isa dan berjuang dengan kepercayaanya, perjuangan itu diteruskan oleh Sdra Rustam A. Sani. Ingatlah Sohaerto, Marcos, Shah Redza, antara nama yang diketahui menahan tampa bicara rakyat, apa kesudahan. Biarlah pejuang-pejuang yang ditahan dalam ISA kecuali yang terlibat dengan dadah, subahat dgn negara asing, mereka adalah mujahid, akan tiba kebenaranya disuatu masa. Insya Allah. Tkasih.

Zarawi said...

Setiap Kejadian Ada Hikmahnya, Bersyukurlah Kerana Kita Masih Berpeluang Meneruskan Hidup Ini.

Anonymous said...

Quek...Quek...Heheheheheheheh...

apaleeh, cuma pecat aje bukannya kena tembak mati hehehhe...

itu Lah Pak..memang betoi bahlol lah, cam ne jadi PM (Pak Munafik) pun tak tahu lah..

Sokonglah LAH PAK..cemerlang, gemilang..temberang...syaitan dan angan-angan (Dia tuduh org iblis..LAH PAK cam ne?????)

Anonymous said...

Asalamualaikum tuan Zaharin,sy ingin beri cadangan supaya menjemput TDM untuk menulis di blog ini,nk tau juga komen beliau mengenai situasi negara dan politik di bawah pemerintahan duli Abdullah Ahmad Badawì itu,kebelakangan ini amat sukar utk membaca komen TDM di media arus perdana
Tq

Anonymous said...

Saya merupakan salah seorg ketua Eksekutif Petronas..Saya benar2 mengharapkan saudara dapat memperjuangkan bantahan kenaikan harga minyak 30sen seliter tahun ini. Kami pun tidak dapat berbuat apa2 kerana ini keputusan kerajaan. Untung petronas byk tetapi entah ke mana. Awal tahun depan mengikut maklumat yang saya dapat..harga minyak dijangka dinaikkan lagi 15sen. Perjuangkan isu ini wahai saudara...ini isu rakyat yang ramai..

Anonymous said...

Saya pun turut sokong jika abang Zaharin memperjuang isu kenaikan harga minyak. keadaan sekarang mmg cukup parah bagi berpendapatan rendah.Saya cukup kagum kerana ada jugak org atasan Petronas yang prihatin. Ayuh..jgn tunggu lagi. Mari kita pastikan harga minyak turun..jika kita leka maka tahun depan minyak naik lagi.
-Shahidan

Anonymous said...

Betul tu...dari kita semua sokong Tun Mahathir yg tak berfaedah tu..lebih baik kita sokong turunkan harga minyak. Bagi aku Tun Mahathir ataupun Pak Lah taklah sepenting harga minyak. Minyak lagi mahal dan ada maruah

lahdesperado said...

Memecat seseorang yang tidak mempunyai apa2 jawatan tinggi di-UMNO...hanya berdasarkan tulisan yang bagaikan tembakan yang kena tepat pada sasaran...cuma satu saja andaian boleh di-buat...mereka amat bloody marah dan malu. Sang Kelembai awal2 lagi bukan tidak tahu bahwa dia akan menerima padah nya.

Cuma kadang kala kita menyerang pada musuh sepatut nya pada perbuatan dan ideologi nya.

Anda sekarang sudah berada di-liga perdana...terima kasih harus di-ucapkan kepada UMNO!

Mat Chemor said...

Kepada saudara Zaak..
Amboi..amboi..taksub benar pada Pak Lah..sampai samakan Pak Lah dgn Allah..!!
Mengucap saudara..Rasullullah sendiri pun kita tak boleh samakan dgn Allah kerana kita semua ni makhluk !
Tu lah silapnya kita ni, selalu sokong membuta tuli.
Saya sokong sesangat Pak Zarin perjuangkan isu-isu yg berkaitan dgn rakyat umpamanya isu minyak,Apa yg saya tau harga minyak sekarang ni dah turun tapi kenapa kerajaan tak pulak turunkan harga runcitnya..tiba-tiba dengar cerita tahun depan gerenti naik lagi ..hairan ye..
Mengenai isu gula dan ayam..saya nak pesan pada menteri yg berkaitan Dato Shafie Apdal kalau tak boleh nak handle benda-benda tu..LETAK JAWATAN..Tiap-tiap hari dlm TV bagi alasan..tindakan tiada.
Kenapa ? Takut sangat dgn tauke gula ? Saya nak tanya lagi kerajaan control mereka ke mereka control kerajaan ? Ambil contoh kenaikan harga minyak baru-baru ni..angin tak ada ribut tak ada tup-tup terus naik ! Tak pulak nak beritahu pada rakyat. Korang yg duduk diatas tu cakap senanglah..gaji ribu-ribu elaun sana elaun sini, kami yg berpendapatan rendah ni yg menderita..zalim..zalim..

Anonymous said...

Soalan yang terutama:
1) Siapakah orang di dalam UMNO yang boleh diharap untuk bangkit melawan kemunafikan dan dia boleh dianggap pemimpin Melayu yang agung yang dihargai SEMUA rakyat (tidak kira kaum)?
2) Siapakah yang boleh melawan kenaikan harga yang dicanang oleh Kabinet yang akan membuat SEMUA rakyat (tidak kira kaum) resah dan bengang?
3) Siapakah Melayu yang boleh buat Melayu lain bangkit dari kesusahan mereka menjai tuan semula di tanah sendiri (tanpa menimbulkan perasaan iri kaum lain) dan Melayu yang dibangkitkan dari kesusahan itu benar-benar seorang yang berusaha dengan tulang empat kerat, jujur dan ikhlas?

Sila jawab? Terima kasih.

Madey said...

Nyanyikan lah!

Bersatu Kita Bersatu
Dengan Setia Berganding Bahu
Tipu Terus Menipu
Kita Tipu Melayu
Bersama Kita Bersama
Mendukung Hasrat Semua
Berjasa Pada Kroni
Anak Isteri Dan 'Bini'
Lambang Kita Yang Gagah
Dipandang Keji Dan Haprak
Bersatu Bersetia Khianat
Cogan Katanya
UMNO Terus Lara
Rompak Rakyat Malaysia

http://www.youtube.com/watch?v=KwDv3CwIm4s

Anonymous said...

We will always love you.
We will not forget you.

You might be the first, but we think you won't be the last. But we understand the value of your fights to this Malaysia society.

So, be with us, you are not alone.

Anonymous said...

support you!!!

zaak said...

saya mengenal Pak Lah ..sejak 1990.
NAIB PRESIDEN tanpa jawatan.Saya tahu hati budi NYA,
1996.saya dipilih oleh UMNO bahagian batu gajah PERAK MENJADI SEBAGAI KETUA PERGERAKAN PEMUDA.
SATU MALAYA KETIKA ITU BERTUHANKAN ANWAR IBRAHIM TERMASUKLAH HUSNI,ZAHID HAMIDI,ZAIM,TAJUL ROSLI MENYEMBAH ANWAR IBRAHIM SEBAGAI PEMIMPIN ULUL AZMI DALAM UMNO.KETIKA ITU,DI SATU MALAM,DI RUMAH TUN GHAFAR,SAUDARA ZAHRIN DATANG BERSAMA AZMAN SALLEH,DAN MEREKA INI SEPERTI ADNAN YAKOP,DOLAH KOK LANAS,DAN TUN DATO MUSTAPA."PAK GHAFAR,SAYA SUDAH LAMA MAKAN TOGEI,SEKARANG SAHAJA SAYA BARU MAKAN KOBIS DENGAN MUKA MARAH KETUA UMNO BAHAGIAN BENTUNG ADNAN YAKOP ,SAYA AKAN CALONKAN PAK GAFAR,DATUK NAJIB, ABDULLAH AHMAD BADAWI DAN SANUSI."APA YANG BERLAKU DATUK NAN BERDOSA KEPADA TUN GHAFAR KERANA TOK NAN PEMBOHONG.DOLLAH KOK LANAS LAGI PEMBOHONG KERANA DEPAN SAYA, DEPAN ZAHRIN,AZMAN SALEH "I KAWAN YOU GHAFAR ESOK BAHAGIAN I YANG AKAN CALONKAN YOU GHAFAR.SUDARA ZAHRIN "DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGETAHUI, NIKMAT YANG MANA SATU KAH YANG KAMU INGIN DUSTAI."SILA BERI KOMEN KETIKA ITU AWAK DAN SAYA MENGHALAU ANWAR IBRAHIM UNTUK KELUAR DARI UMNO.SAYA DAN AWAK TIDAK BERDOSA TERHADAP TUN GHAFAR.ORANG LAIN YANG SEKARANG ADA YANG MENJADI MENTERI BESAR TETAP BERDOSA KEPADA TUN GHAFAR.TERIMA KASIH KEPADA PAK LAH KERANA MEMBERI PENGHORMATAN KEPADA TUN GHAFAR."YA ALLAH DI RAMADHAN INI KAU AMPUNKAN DOSA-DOSA MEREKA TERHADAP TUN GHAFAR DAN KAU SEJAHTERAKANLAH ROHNYA."

ZAHRIN SAYA HENDAK AWAK ZAHIRKAN DENGAN IKHLAS CERITA INI KEPADA MEREKA YANG BUTA DI BLOGGER INI.

"YA ALLAH KAU BERILAH KEDAMAYAN KEPADA YAB. PAK LAH PERDANA MENTERI"

Zaharin Mohd. Yasin said...

Saudara Zainal Abidin Awang Kechik @Pak Hitam, assalamulaikum.

Terima kasih atas komen Sdra dan Sdra pun tahu siapa yang sebenarnya pemimpin2 dalam UMNO ini. Saya tidak menafikan apa yang Saudara katakan tetapi untok menjawabnya akan saya buat dalam blogger saya selewatnya hari khamis nanti melalui rencana saya. Dan jika Sdra baca, itu adalah menjawab soalan Sdra. Tkasih.

ahmadinejad said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

vote pak lah out!!!!!!
will u??

Anonymous said...

Abdullah is like Thaksin of Thailand and President of Taiwan, hope that he will be toppled soon.

Anonymous said...

hahahahha...apa yg nak dikecohkan lagi, dah kene pecat dah la.....politik ni sebenarnya merepek jer, bagi aku apa-apa parti politik kat melaysia ni semuanya merepek, semua gila kuasa, pergi mampos la sama ahli politik kat malaysia ni,terutama sekali orang UMNO, yang pandai membodek jer kerja nya,tak dapat bodek pak lah, bodek KJ pon jadi la..
hahahahahhaa...

Anonymous said...

Saudara Zarin,

Apa kata kita sama-sama memperjuangkan kesamarataan seluruh rakyat Malaysia. Jikalau semua rakyat dijaga dengan baik, sememangnya ekonomi akan dinikmati sama. Mengikut nisbah kaum-kaum di Malaysia, jika semua pemuda ada peluang untuk belajar di universiti, semestinya Bumi = 67%, bukankah? Masa Untuk Berubah. Fikirkanlah.

crazyhorse said...

apa lagila pak itam@zaak@zainalabidinawangkecik. Kau tu bukan pemimpin yang baguih. Melompat dari satu bahagian ke bahagian yang lain.
Wey Pak Hitam jgn dok melalut la. Mamat inilah contoh manusia taksub yang ego dan tak sedar diri.

zaak said...
This comment has been removed by a blog administrator.
zaak said...

SELAMAT BAYAR ZAKAT

Anonymous said...

hidup kelembai

GhostRider said...

Assalamualaikum...

Kpd Zaak

Walaupun ko kenal Pak Lah dari tahun 1990 ko ingat Pak Lah tak bleh mempergunakan ko...ko cerita la pasal sape2 pun sejarah pemimpin UMNO yang ko kenal..ko ingat dgn mudah org nak percaya...aku dah tahu semua perangai pemimpin UMNO...mereka-mereka ini hanya akan cuba berpaut pada dahan yang kukuh untuk mencapai cita2 masing2..semangat setiakawan dalam UMNO memang takde...bermuka-muka jadi amalan hidup...bercakap berbohong lama2 jadi menteri...


Kpd Azah..

Aku dah baca tulisan ko...pada aku memang dah naluri wanita akan menulis dgn cara begitu...sikap begini memang tak boleh diguna pakai oleh rakyat golongan pertengahan di malaysia....sikap begini akan membuat pemimpin kita yang rakus bertepuk tangan melihat kedunguan rakyat...cuba ko bagi contoh satu perkara yang murni cuba dibawa oleh Pak Lah sepanjang beliau jd PM...bukan sahaja Pak Lah bahkan menteri-menteri yang lain...apakah bentuk pembaharuan2 atau idea bernas yang pernah disumbangkan untuk kemajuan rakyat...kalo ada pun cuba bersifat propaganda sahaja sedangkan kejayaan dalam perlaksanaannya tak dapat dilihat...dan kalo adapun agenda untuk kemajuan rakyat, sudah tentu agenda peribadi dimuatkan sekali utk kesenangan mereka...Aku tidak pro sape2 pun sama ada UMNO mahupun pembangkang...namun aku tahu perangai pemimpin tertinggi UMNO mcmana....paling hina bila tgk sikap mereka ketika merebutkan kerusi barisan EXCO Pemuda dan MT UMNO...begitu juga hinanya para perwakilan yang dtg dari semua negeri yang mana cara mereka terpilih jadi perwakilan pun sama sahaja kaedahnya dgn bakal pemimpin mereka..siapa yang menjadikan ini sebagai tradisi pemilihan dlm UMNO kalo bukan Tun M.....mereka-mereka ini barangkali tidak paham erti MANDAT atau AMANAH yang diberikan oleh rakyat kepada mereka...mereka hanya berpegang bahawa semua ini MANDAT yg diberikan oleh rakyat maka sebab itu mereka meMANDATkan semua wang rakyat tanpa sistematik dan dgn rakus sekali...tapi kalo mereka berpegang bahawa ini adalah AMANAH daripada rakyat pasti rakyat hidup lebih selesa skrg...Hidup aman makmur yang dilaungkan oleh Pemimpin skrg tidak cukup mengubati hati rakyat sedangkan rakyat golongan pertengahan dalam diam menderita dgn kos taraf hidup yang meningkat...kerajaan pula sering melindungi setiap fakta-fakta sebenar dalam kelemahan sistem pentadbiran yang mana kebanyakan rakyat yang celik ilmu sudah tahu...kebanyakan pemimpin kerajaan skrg sudah kurang ajar dan sanggup menafikan fakta bilangan org murtad yg dikemukakan oleh MUFTI Perak...pemimpin skrg telah memandang rendah peranan besar yg dimainkan oleh MUFTI....jika Malaysia dilanda bencana seperti Indonesia tidak lama lagi aku tidak pelik kerana pemimpin kita sudah jauh menyimpang dan tak hormatkan pendapat Ulama' lagi.......SUBHANALLAH... pembohongan kerajaan dan permainan catur mereka rakyat sedang perhatikan dengan perasaan penuh dendam...rakyat memang sudah lama kecewa dan hanya menunggu masa utk MELETUP...

GhostRider said...

Watcaaaaa....

Wahai Pak Lah....rakyat tak perlukan pembangunan lagi...rakyat skrg cuma mahukan kerajaan meningkatkan mutu perkhidmatan,infrastruktur dan taraf hidup yang paling utama....bila pengumuman utk tidak menaikkan gaji sektor awam atas alasan ingin melaksanakan pembagunan adalah satu pengumuman yang bersifat EGO...terjaminkah amanah dan mandat rakyat yang dilaungkan sebelum ini...Pak Lah pasti tersungkur pilihanraya kali ini....

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Droid Army said...

Saudara SK!

What's your comment on the following phenomena:-

Apabila jutawan, usahawan melayu dapat projek mega, melayu ramai yang akan komen dan mula menjatuhkan satu demi satu, Tajudin, Kelly, Rashid Hussain dsb. They were there only during TDM time. Look at Lim Goh Tong, Ananda, Vincent Tan, Francis Yeoh...semua survive sampai laa nie. Kalau companies diaorang nie dapat projek not a single malay yg question..and they survive post TDM time..!

Hai melayu, melayu...!

Droid Army said...

Dear SK,

Ramai yang belum nampak apa yang diperjuangkan oleh TDM. Dia bukan nak kuasa kembali..apa yang Tun harapkan ialah continuity of the policy, decision and stands. Hanya dengan continuity ini, baru kerajaan akan dilihat sebagai kerajaan yg kuat, kukuh dan tidak akan berganjak dengan polisi-polisinya. Sedih jugak....Airod kena jual, sedikit saham Telekom Malaysia pon sekejap dipegang oleh Temasek dan banyak lagi. Tak ke kerajaan nampak bahawa syarikat-syarikat ini secara langsung memberi perkhidmatan kepada Tentera dan Polis Malaysia. Kalau Singapore dah pegang saham, sure Singapore ada hak dalam syarikat untuk ambik tahu maklumat-maklumat perkhidmatan yg diberikan kpd Tentera dan Polis.

Tentang isu air, pasir dan jambatan...bila tukar PM, pegangan Malaysia lebih kepada "accomodative" dan "non-confrontational"..ini membayangkan pegangan yang lemah yang diambil semasa negotiate dgn Singapore. Ini cannot meh!...Nak negotiate dgn S'pore mana boley lemah-lemah...Depa tu kiasu, Malaysia kena laaa lantang and firm banyak. Dah banyak dah Singapore "curi" business from Malaysia, oil trading, shipping & port, agency dan rep office, telephone traffic dan macam-macam lagi...memang boley rasa sebab apa TDM bengang giler bila kita berlembut dgn singapore!!!

Anonymous said...

Saudara sepatutnya organise petition menandatangan seluruh rakyat Malaysia yang menyokong Mahathir.

AAB menyangkakan bahawa rakyat bersamanya tetapi petition ini akan memperlihatkan kepadanya bahawa sebenarnya silent majority bersama Mahathir.

Saya juga sarankan saudara membuat car sticker "Hidup Mahathir" atau seumpamanya dan menjaulnya atau memberi secara percuma kepada rakyat yg menyokong Mahathir.

Ramai telah muak dgn cara negara ini ditadbir.

Jika AAB tidak berundur, majority akan menyokong pembangkang walau sebelum ini kita semua tidak pernah menyokong pembangkan di pilihanraya. Tetapi kali ini, jika keadaan tidak berubah, kami AKAN menyokong pembangkang.

Kerajaan Tiga Beranak
Imam Besar Mahzab Islam Hadhari
Solidariti bersama bloggers Malaysia